Naručivanje sa sajta FeelUnique (iskustva, testeri, povraćaj PDV-a...)

Počela sam jutros da pišem "New in" post pa mi je palo na pamet kako bi bilo zgodno da malo detaljnije predstavim svoju skorašnju kupovinu sa britanskog kozmetičkog web shop-a www.feelunique.com, što bi moglo biti korisno za one koji nisu imali puno iskustva sa online kupovinom ili imaju strah od naručivanja, kartica, carine i svega ostalog.

Za online kupovinu pre svega je neophodno da imate karticu iz banke (ja imam Raiffeisen Visa Virtuon mada čujem da je kod drugih banaka povoljnije, treba proveriti) i devizni račun na koji ćete uplatiti novac u evrima.

Poštarina na FeelUnique je trenutno besplatna za porudžbine vrednosti iznad 10 funti (ranije je bila besplatna na sve).

Paketi meni stižu za 7 - 10 dana. Evo kako izgleda paket koji mi je nedavno stigao:



Možda se na slici ne vidi baš lepo, tu je pečat "ocarinjeno" i kao što vidite kutija je otvarana na carini i ponovo zatvarana. Carina otvara sve pakete i meni se samo jednom desilo da nestane tester za jedan parfemčić, u 99% slučajeva stiže ono što ste naručili ali ima i onih koji imaju negativna iskustva sa carinom.

Da bih uzela paket, morala sam da platim carinu i PDV u iznosu 2.301,00 dinar (ouch!) s obzirom da je iznos poružbine bio malo veći (blizu 50 funti iliti 7.191.12 dinara). Kako izgleda carinska deklaracija pogledajte ovde:


Kao što rekoh ovo je bila malo veća poružbina, moje porudžine se uglavnom kreću u vrednosti 20 do 30 evra. Poslednjih nekoliko godina mi naplaćuju carinu na sve, čak i na najmanje porudžbine.

Iznos carine i ostalih troškova sam platila poštaru. Sledeći korak je obraćanje Customer Service sajta FeelUnique što radite preko kontakt - forme na sajtu (ne preko e-mail-a). Da bi išlo brže, odaberite opciju VAT and Customs Tax: 




Carinsku deklaraciju sam skenirala i attachovala (postoji opcija za attachment ispod same konktat-forme). U poruci sam ih zamolila da izvrše refundiranje troškova PDV-a i carine i uradila mali obračun po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Attachovala sam i Excel tabelu sa sajta Narodne banke Srbije na engleskom (pretpostavljam da ovo nije neophodno ali sam uradila i to za svaki slučaj). Dan kasnije na e-mail adresu sam dobila odgovor sledeće sadržine:



I sledećeg dana (dakle dva dana od slanja zahteva) stigao mi je SMS da su sredstva uplaćena i to tačno onoliko koliko sam tražila:


Generalno sa Customer Service na ovom sajtu imam jako dobro iskustvo.

Da napomenem da na sajtu postoji Unique Members Club - registrujete se za člana kluba (besplatno) i odaberete jedan brend na koji ćete uvek imati 10% popusta kada kupujete na njihovom sajtu. 

Takođe, ako preporučite sajt prijatelju, on/a dobija 10% popusta na prvu porudžbinu a vi dobijate pet funti popusta na sledeću porudžbinu (ako neko kupuje prvi put može da mi se javi na e-mail :d). Posle prve kupovine dobijaćete na e-mail obaveštenja sa kodovima za popust. Naravno, često je popust samo mamac jer najpre podignu cene a onda stave neku "akciju".  Ali ako pažljivo pratite sajt, dešava se da nešto ulovite i jeftinije.

Nažalost, ne mogu se naručivati parfemi niti bilo šta u spreju, kao i neki od brendova (Benefit na primer).

Na sajtu se mogu kupiti Kerastase, Goldwell, Redken, Mizani, Aussie, Philips Kingsley... Ima dosta stvari koje se inače ne mogu kupiti u Srbiji, ali ih ima na FeelUnique, recimo ove stvarčice od Garniera:




Evo i otvaranja paketića:


Ja sam poručila moju godišnju zalihu Philips Kingsley Elasticizera i Kerastase Ciment Thermique :)

Inače, u kutiji se uvek nalazi račun sa tačnim količinama, vrednostima i cenama, tako da pregovaranja o štimovanju visine cena i slično, kod FeelUnique.com - nema :)


Trenutno je na sajtu akcija da se dobije 75 ml Elasticizera i Philips Kingsley peškirić ako se naruče Philips Kingsley proizvodi u vrednosti iznad 30 funti (to je ovaj paketić levo). Ja sam kupila limited edition Elasticizer povodom 40 godina postojanja proizvoda - jeste bilo baš skupo ali ovo mi je jedan od omiljenih proizvoda i veliko je pakovanje pa se nadam da će trajati bar godinu dana. Takođe se na poklon dobija peškirić. 





Uz porudžbinu sam takođe dobila i dva testera (trenutno je neka akcija pa sami birate testere prilikom plaćanja ako porudžbina pređe određeni minimalni iznos). Testeri su za novi bareMinerals tečni puder i za Ren jednominutni tretman za lice (šta god to bilo :) - navodno nešto što transformiše kožu za samo jedan minut ;p

Generalno FeelUnique je manje daržljiv sa testerima u odnosu na LookFantastic ali je ostatak potrošačkog iskustva skoro perfektan tako da im opraštam taj nedostatak :) 


Nadam se da će ovo nekome koristiti. O samim proizvodima koji su mi stigli pisaću malo više u "New in" postu koji trenutno spremam :)

45 comments:

  1. Hvala za dragocene informacije! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu i drugi put :)

      Delete
    2. Zapravo info da se carina naplacuje na SVE nije tacan, carina se i dalje naplacuje na iznose preko 50€ a samo PDV se naplacuje na SVE!!

      Delete
    3. Da u pravu si, kad sam napisala 'carina' mislila sam na ukupne troskove koje carina obracunava (a i trosak za PDV dolazi u okviru carinske deklaracije i racuna ga Uprava carina Srbije), na to sam mislila jer toga ranije bilo. Nisam to napisala bas u formatu kao sto ti kazes "info", ne dajem ovde neke zvanicne informacije, samo moje iskustvo :)

      Delete
  2. Obozavam kupovati kod njih :)! Najbolje je sto brzo stigne i sto je sve super zapakirano tako da nikad ne dodje potrgano :) jako profesionalan odnos :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se, nikad nisam imala slučaj lomljenja ili gužvanja sa njihovim paketima, pažljivi su :)

      Delete
    2. Ja sam poručila UD Naked paletu, poslali su mi info da je paket poslat 07.10. Još uvek nisam ništa dobila, i ne znam kome da se obratim. Zvala sam poštu, bolje i da nisam...Kome da se dalje obratim?

      Delete
    3. Može da se desi da i toliko zakasni paket, i meni se dešavalo... Vrlo moguće da se pojavi ovih dana :) Od kontaktiranja pošte nažalost nema ništa, uzmi samo broj porudžbine i obrati se Customer Service. I nemoj da brineš, čak i da ne stigne, poslaće ti ponovo.

      Delete
    4. Hvala ti na odgovoru. Malo si me smirila, sad mi ostaje samo da čekam moju paleticu :)

      Delete
  3. Eeee pa super je ova fora sa povratom PDV :)

    Hvala! Javljam se kad se odlucim za prvu kupovinu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam se prešla par puta pa nisam tražila refundaciju tih troškova :)

      Važi, hvala unapred :))

      Delete
  4. A jesi li pokusala da posaljes sebi kao poklon? Pokloni se ne carine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zanimljiva ideja :D nisam :) Jedino tu bih (verovatno) morala da narucim sa necije druge kartice

      Delete
    2. Ja nisam isprobavala, ali kako su mi neke devojke objasnile samo zabelezis da je poklon kada porucujes. Probaj sledeci put. :D

      Delete
  5. Odličan post!
    Jako volim Feel i super je što su voljni vratiti carinu, tako da ne moramo strahovati ako nam carinice prilože dodatni račun. :D Ne sjećam se da sam baš dobivala testere s Feela, ali znam da sam XX puta dobila čokoladice i keksiće s Lookfantastica i HQhaira, haha :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. U Srbiji sad uz sve pakete ide dodatni račun :-/ (sem knjiga). Sa HQ hair nisam naručivala do sad (mada često gledam taj sajt) a Lookfantastic mi nikada nije poslao čokoladicu smrc ;(( Vi ste u EU pa je mozda zato drugačije mi smo liga B za njih probably

      Sećam se dosta davno, još kad sam počela da kupujem kozmetiku online, Look Fantastic je slao baš dobre testere (Dermalogica, po nekoliko komada) ali to davno nisam videla.

      Delete
  6. Carine i poklone kod nas, na zalost saznala pre tri dana :D
    Da te pitam, nesto mi nije jasno. Toliko si platila postaru 2,300? Nista vise? Zato sto sam gledam tu deklaraciju i meni pise ukupno dadzbina 360din a postar mi je naplatio 600. Jel to on uzeo sebi za pljeskavicu ili tako treba? Hvala unapred!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, to nisam napisala, uzeo mi je poštar na sve ovo još nekih možda 100 din. za neke dodatne poštanske troškove. Obično mi ide fiksno na svaki paket nekih 75 dinara to mi uvek dodatno u Pošti ručno napišu na paketu.

      Delete
    2. Tj. na sve ovo gore pomenuto definitivno ima i još to malo nešto :))

      Delete
    3. A dobro je, ja taman pomislila zavrnuo me :D
      Hvala puno na odgovoru

      Delete
  7. Veoma koristan post(i detaljan) :)

    ReplyDelete
  8. Sjajno! :)))
    Htela sam poruciti nesto sa Feelunique, ali nisam bila sigurna kako sve to funkcionise. Interesante informacije kao i post! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije tako strašno kao što izgleda :))

      Delete
  9. Ček samo, stavrno mi nije nešto jasno...
    Platiš robu na sajtu firmi od koje naručuješ - ok normalno.
    Kada preuzmeš robu, platiš onaj izmišljeni porez i carinu Srbiji - 'ajde ok.
    I to što si dodatno platila u Srbiji ti refundira firma kojoj si platila robu. Tako?
    Ako je tako, firma od koje si kupila robu je zaradila manje nego što roba košta a našoj dragoj Srbiji ostala lova od carine i poreza?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo je moje nagađanje: Kad platiš robu njima (cena na sajtu) u cenu je uračunat njihov VAT. Potom, kad stigne roba u Srbiju ti ponovo plaćaš PDV. Fakat je da tu dolazi do dvostrukog oporezivanja (porez na dodatu vrednost plaćaš na dva mesta). Generalni je princip da ne treba da bude dvostrukog oporezivanja.

      U Srbiji na primer na izvoz se PDV ne plaća. Ne znam koja je poreska politika u UK ali možda oni ne plate VAT državi a tebi kao kupcu ga naplate pa onda ima rezona da se taj iznos vrati. Znam takođe da im to nije obaveza već "njihova dobra volja", par puta su napomenuli



      Delete
    2. Hvala na odgovoru Jelena.
      Da da, ima logike. Iako je nagađanje, zvuči kao jedino logično objašnjenje.
      Par puta su me baš bezobrazno odrali kada sam ženi naručivao robu iz inostranstva, a nisam se uopšte setio da pitam za refundiranje.
      Drago mi je da sam naišao na ovaj post, šerovala si u neko grupi na fb.

      Delete
    3. Da, i meni to zvuci kao jedino logicno... A ako nema tog refundiranja onda se nama definitivno ne isplati da kupujemo ovako.

      Evo nekih linkova:
      http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/leave_eu/index_en.htm

      https://www.gov.uk/vat-consumers/taxfree-shopping

      Delete
  10. Hvala ti puno na ovim informacijama :) Dugo se vec razmisljam da narucim sa njihovog sajta, a da mi je stigao paket sa troskovima carine ja bih pobesnela jer ne bih znala sta me je snaslo. A novac naravno ne bih vratila, jer ne bih znala za tu opciju. Tako da mi je prava sreca sto si napisala ovaj post :D
    Ja sam narucivala samo sa Asos-a, i to malu kolicinu sminke i nisu mi carinili. Mada je to bilo cini mi se prosle godine, verovatno je sad i kod njih druga situacija.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni se carini bukvalno sve :(

      I ja nisam znala za ovo ranije, mislim da mi je baš neko ovde na blogu napomenuo da mogu ovo da radim :) Mada znam da je na Strawberry sajtu ovo godinama ustaljena praksa

      Delete
  11. Odličan ti je tekst... profesionalan, koristan, potpun.
    Usput, svrati da se pronađeš
    http://negoslava.blogspot.com/2014/10/blogerska-gastro-igrica.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Negoslava :) Vazi, javljam ti se povodom toga :) Nisam se javila juce prespavala sam ceo dan :-/ :(

      Delete
  12. Ovo sa porezom je odlično! Sjajan post!!
    Javljam se ako budem nešto poručivala :)

    ReplyDelete
  13. Nisam znala ovo za povraćaj, super info. :)

    ReplyDelete
  14. Hvala ti na ovom postu, jako je koristan!

    ReplyDelete
  15. Odlično da vraćaju carinu, ovo je precious information :D

    ReplyDelete
  16. Da li mozda znas da li vrse povracaj i sa Lookfantastic-a? :) Inace,ja nikad testercic nisam dobila,ni sa FU ni sa LF..ili mozda samo nisu stigli do mene..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni testere sa Lookfantastic i FeelUnique.com ne šalju već duže vreme takođe. Na FeelUnique su mi poslali jer sam prešla limit od 30 funti ovom kupovinom pa sam na checkout mogla da izaberem dva testera. Na LookFantastic su baš odavno (pre više od 5 god) povremeno stavljali super testere ali sada toga više nema.

      Što se tiče povraćaja carine i PDV-a, na LookFantastic ne vraćaju kao ni na HQHair (poslala si im e-mail da ih pitam). Vraćaju na Strawberrynet

      Pozdrav :)

      Delete
  17. Cao :) Nisam jos narucivala pa malo istrazujem na tu temu jer mi se par stvari jako dopada a kod nas ih nema u prodaji. Da li je ova sminka stvarno original? Posto sam videla skoro svuda kazu da MAC proizvodi su u 99% slucajeva kopije. Hvala puno na odgovoru :) Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Što se tiče MAC proizvoda kupila sam samo jednom sjaj sa Brigettesboutique.com i mislim da je original. Na FeelUnique.com je sve original sigurno.

      Delete
  18. Zdravo :) Narucila sam proizvode sa sajta ali mi se paket zagubio suma ce mi biti refundirana ali su me zamolili da jos jednom proverim adresu dostave ja sam unela samo ''required'' polja tj. adresu postanski broj 11000 i drzavu da li je potrebno jos neka dodatna informacija kako bi osigurala da mi paket stigne?Hvala unapred

    ReplyDelete
  19. Bas mi je zao :( I ja unosim samo ta polja nista drugo

    ReplyDelete
  20. A kako na feelunique ostvariti 10% na neki proizvod dozivotno?

    ReplyDelete