Online kupovina u Srbiji iz mog ugla

Današnji post inspirisan je akcijom koju je pokrenuo Dragan Varagić, a u kojoj blogeri govore o svojim iskustvima sa internet kupovinom u web radnjama u Srbiji. Kao što sam više puta pominjala na blogu, ja dosta stvari kupujem online a do pre sniženja limita za carinjenje sam gotovo kompletnu kozmetiku nabavljala preko interneta, iz inostranstva (jer je bio free shipping, i tako bar jedno dve - tri godine; što naravno nije dobro za srpsku ekonomiju ;). U poslednje vreme sam zbog carine i PDV-a drastično smanjila kupovinu iz stranih web shopova. U ovom tekstu pisaću o tome šta sam i gde kupovala u Srbiji i koja su moja iskustva. Dok sam ranije skoro SVE od kozmetike kupovala online, sada kupujem ako je nešto specifično, što inače ne mogu da nađem u mom gradu (jer moram da platim i poštarinu).

Mislim da je internet kupovina u Srbiji solidno razvijena ali da njeno vreme naravno tek dolazi. Ako zanemarimo manjak iskustva pojedinih prodavaca (što se odražava kroz lošiji korisnički interfejs) smatram da je glavni nedostatak nemogućnost plaćanja karticom. Meni je takva kupovina neuporedivo praktičnija nego da tražim novac u trenutku kad poštar zazvoni na vratima itd. Iskustvo sa svim kurirskim službama mi je zaista korektno i mislim da ti ljudi dobro rade svoj posao. Na tržištu kurirskih službi čini mi se postoji konkurencija, i smatram da je to dobro. 



Relativno skoro imala sam svoju prvu porudžbinu na Marigold sajtu (www.marigoldlab.com) - kupovala sam ši puter i eterična ulja. Nemam baš nikakvu zamerku na tu kupovinu, a mogu da kažem da su me prijatno iznenadili poklončićem u vidu lepog prirodnog putera za telo, što nije česta praksa u domaćim web radnjama (a u stranim itekako jeste, naročito u manjim gde prodavci ovakvim gestovima porudžbini daju i lični pečat ). Jako mi se dopala cela priča oko Marigold kozmetike i smatram da su im cene vrlo korektne.



Kupovala sam na sajtu Herba Marketa (www.herba-market.co.rs) - reč je o niškoj firmi koja se bavi prodajom frizerske opreme i različitih kozmetičkih preparata. Kupovala sam Professional by Fama ampule, masku za obnavljanje kose i hidrantni katalizator. Bili su vrlo profesionalni i paketić je stigao brzo. Korisnički interfejs web shopa mi deluje prilično "profi" i mislim da će ova web radnja tek postati popularna. Trenutno verujem da je najkorisnija frizerima. Redovno dobijam e-mail obaveštenje o akcijama-popustima sa ovog sajta.



Alexandar Cosmetics (www.alexandar-cosmetics.com) ima sajt sa zaista širokim asortimanom - i puno se trude oko kupca - ako nemaju neki proizvod na lageru, preporučiće vam nešto slično, dati savet itd. Mislim da su otprilike primer toga u kom pravcu će se razvijati sajtovi i online shop-ovi distributera kozmetike kod nas. Pošto se u mom gradu otvorilo predstavništvo Alexandar Cosmetics, ovaj sajt sada više koristim za informisanje o proizvodima nego za kupovinu.

Što se ne-kozmetičkih stvari tiče, naručivala sam sandale sa sajta Office Shoes (www.officeshoes.rs) - prekrasno su izgledale na slici ali uživo su mi delovale totalno drugačije + su bile male. Vratila sam ih i novac mi je vraćen bez problema, jedino, koliko se sećam, tu je na mene pao trošak poštarine (što mislim da je ok). Generalno nemam sklonost da kupujem odeću ili obuću online, deluje mi suviše komplikovano : ) i lako za promašiti.

Jedno od najprofesionalnijih mesta na kojima sam kupovala ikad i koji su me iskreno zapanjili više puta je www.creativeshop.rs - bave se prodajom proizvoda sa štampom (majice, šolje, slagalice, kačketi itd). Mogu da kažem da su neverovatno brzi - vidi se da je dosta truda (i tehnički) uloženo u taj web shop kao i da već imaju dosta iskustva.



Naručivala sam i sa sajtova BioŠpajz (www.biospajz.rs) kao i Prirodnakozmetika (www.prirodnakozmetika.com) i takođe imam pozitivna iskustva u smislu tačnosti, brzine dostave itd. 

Da napomenem i loopia.rs - radi se o kupovini domena i hostinga - izuzetno dobar korisnički interfejs, lepo, pregledno, kulturno :> usudiću se da pretpostavim da je to zbog toga što su preuzeli model poslovanja od stranaca, ali bukvalno tom načinu kupovine i plaćanja ne mogu da nađem manu (čak i primaju kartice!).

Sajtove sa popustima (grupovine-kupovine, grupko i ostalo) do sada nisam koristila. Vidim da malo-malo pa objave neku ponudu frizerskih usluga po nerealnim cenama (na primer - keratinski tretman za 1.000 dinara), lično se ne bih upuštala u složenije frizerske i kozmetičke procedure po tako niskim cenama (ali to je stvar izbora, pa i toga koliko imate sreće sa konkretnom uslugom naravno).


Prednosti kupovine u domaćim web radnjama?


Nema carine i dodatnih troškova, porudžbina obično stiže jako brzo (za dan ili dva).

Mane?


Glavni nedostatak po meni je nemogućnost korišćenja kartice. Zatim, proširenje asortimana proizvoda koji se mogu poručiti online i nastanak pravih online prodavnica (čini mi se da je do sada najozibljniji pokušaj u tom pravcu www.jasmin.rs a biće ih sve više i više).

Zatim, na sve što kupujete zaračunajte bar još 150 dinara poštarine.
.

Saveti, ideje itd :)


Uvedite simbolične poklončiće uz kupovinu (tester ili slično) to se retko viđa kod nas, pa eto načina da se diferencirate :)

Update (13.06.2014.): Link do još jednog kozmetičkog web shopa: www.kozmetika-teatar.rs


6 comments:

  1. vesna kozmetika teatar13 June 2014 at 00:18

    Draga moja, drago mi je da ste post posvetili nama koji se bavimo on line prodajom.
    Nasa stranica je www kozmetika-teatar, nazalost nismo do sada ocigledno saradjivale.
    Mi isporucujemo danas za sutra robu , svako je dobio na poklon testere drugog proizvoda , kao znak zahvalnosti i mogucnost da kupac proba nesto drugo. Dva puta smo imali reklamaciju zbog loma u transportu i uvazili je naravno, poslali drugi proizvod.Svi kupci koji su iz Beograda i ne zele da plate postarinu dogovaramo se da se vidimo negde.Sto se tice kartica istrazivanje srpskog trzista govori da ljudi vise vole u kesu da plate , zato sto su nesigurni u Virtuon kartice. A inace karticari naplacuju tako veliki novac za fiksne troskove i proviziju za kupovinu , sto nije svetski slucaj gde Vas banke mole da budete njihov klijent,Nadam se da ce se javiti neko ko je sa nama saradjivao da potvrdi profesionalizam. Jos jednom divan post i vrlo koristan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poštovana Vesna, ja sam saradjivala sa Vama i apsolutno se slažem sa Vama. Jedan od retkih sajtova koji izlazi u susret mušterijama i daj testere(ne samo jedan više njih). Pozdrav :)

      Delete
    2. Draga Vesna,

      Hvala na linku, do sada nisam imala priliku da posetim taj web shop a ima baš super stvari (sjajan izbor Freeman maski i lepi neseseri! Nisam ni znala da to može da se kupi online kod nas). Hvala na informacijama, ubacila sam link u tekst :)

      Delete
    3. vesna kozmetika teatar13 June 2014 at 13:22

      Draga Jelena,
      bice mi zadovoljstvo da saradjujemo .
      Nadam se da cete biti zadovoljni kao i sve devojke koje kupuju na nasem web-u , kao i bloggerke koje su nasi kupci takodje .Jos jednom tema je odlicna koju ste pokrenuli.

      Delete
  2. Odličnu saradnju sam imala sa Manna.rs (daju i poklončić :)). Online prodavnica Freshke Gore je super u smislu brze dostave ali zato na sajtu treba dosta da se radi :)
    Ja uvek koristim opciju avansnog plaćanja, gde može, jer me nervira i ta otkupnina, kada se plaća dostava poštaru. Karticu nisam nikada koristila na našim sajtovima, nisam se usudila :)

    ReplyDelete
  3. vesna kozmetika teatar13 June 2014 at 13:19

    Draga Lola,
    hvala na pohvalama. Narocito me cine srecnom tako mlade devojke koje se neguju .
    To je za svaku pohvalu , znaci da smo svi zajedno godinama nesto uradili po pitanju edukacije.
    Devojke su naucile da je preparativa vaznija od dekorative , nega pre svega.

    ReplyDelete