Kosa koja je gusta i ima previše volumena?

Dok veliki broj žena pokušava da nađe magični preparat za postizanje većeg volumena kose, mnogi  (između ostalih i ja) imaju obrnut problem - kako "smanjiti" grivu na glavi i kosu koja izgleda ogromno. Najčešće osobe sa ovakvom kosom jednostavno rade sledeće: neprekidno nose kosu skupljenu u rep ili punđu. 

Ovaj "jelkica" style nastaje usled specifične teksture kose a često i zbog toga što je kosa jako suva ili oštećena. Povremeno čujem kako ljudi komentarišu kako je nečija kosa prelepa i gusta, a ona je ustvari ogromna zato što je jako suva. Problem sa ovom kosom je što često zahteva puno truda (više sati) oko oblikovanja kako bi izgledala urednije. Neretko je "frizzy" i leti na sve strane, jednostavno ju je teško obuzdati. Evo par saveta o tome kako se nositi sa ovim problemom:


Leave in regeneratori i serumi - Ovom tipu kose leave in regeneratori su maltene neophodni. Pored toga što će kosa vizuelno izgledati bolje (manje! :) jer će oni pomalo "slepiti" kosu, ujedno suvim vlasima pružaju bolju zaštitu od različitih oštećenja i smanjuju isušivanje. Ok su i kreme za kosu koje se prodaju po supermarketima, mada ako želite da investirate malo više, ima i specijalizovanih proizvoda baš za ovaj problem, na primer Philips Kingsley Minimizer.





Redken ima Real Control liniju koja je namenjena obuzdavanju baš ovakve kose a u okviru linije je Slim Supreme serum za smanjenje volumena.


Paul Mitchell kod nas i nije tako puno popularan ali ovaj proizvod u svetu ima status kultnog. Reč je Super Skinny serumu koji se koristi i za smanjenje volumena ali i generalno za zaglađivanje kose.



Afroditina Ti & Ti krema za kosu zbog jačih sastojaka pravi dobru barijeru i mislim da odlično štiti kosu od spoljnih uticaja. Iz tih razloga može vrlo lako umastiti kosu ali zato je za jako suvu kosu koja leti na sve strane - spas. Za ostale, ideja za eventualne upotrebu ovako teže kreme je - posle pranja kose nanesite na mokru kosu i kada vam se kosa osuši, ispletite kiku ili riblju kost, to je odlična kombinacija za zaštitu kose. Koristila sam je kad mi je kosa bila jako suva i oštećena, kao što rekoh stvarno dobro štiti kosu ali takođe je brzo masti.




Razmislite o tome čime perete kosu - Ako vam je kosa prirodno jako suva, onda možda treba da proverite da li perete kosu jakim šamponom sa previše sulfata. Ovi šamponi deluju tako da još više "šire" kosu. Jako suve kose koje imaju previše volumena su pravi kandidati za postupak pranja kose regeneratorom ("co-wash") ili korišćenje specijalnih šampona koji ne sadrže sulfate. Sve je više takvih preparata na tržištu, ponuda je sve veća pa je i izbor lakši.

Na primer, izuzetno blag šampon je Kerastase Chroma Sensitive kojie je kreiran za ljude koji imaju boju kose koja zahteva posebnu zaštitu ali ga generalno mogu koristiti svi koji žele da zaštite kosu od štetnog uticaja sulfata.

Macadamia Flawless takođe nudi vrlo blago čišćenje tako da se prirodna ulja kose ne skinu previše. Sličan šampon postoji u okviru Revlon Uniq One kolekcije i ima ga u DM-u. Vrlo su popularni i povoljni Babylove šampon bez sulfata kao i odličan Nivea Baby Extra Mild šampon.




Tu je i pomenuti postupak pranja kose regeneratorom. Trenutno je dosta popularan ovaj regenerator za pranje kose, koji se za šest funti može naručiti na FeelUnique.com i ima solidne recenzije - Palmer's Olive Oil Foruma Cleansing Conditioner:


Ovo su regeneratori koji se mogu kupiti kod nas i mogu se koristiti takođe za ovaj postupak - Genera kokos i Stevan Still Pop Art slatki badem:



Šišanje - nađite frizera specijalizovanog za kosu sa previše volumena i/ili kovrdžavu kosu. Ako imate preporuku za takvog frizera napišite slobodno u komentarima :)

Ulja za kosu i dubinski tretmani - Kada je u pitanju bilo koji tip kose, mislim da je važno raditi dubinske tretmane. Ako do sada niste probali, obavezno probajte - suština je u tome da regenerator ili masku držite na glavi produženi period - bar 20-30 minuta, pri čemu možete koristiti dodatni izvor toplote (zagrevanje fenom) za bolji efekat.

Ulja za kosu su brojna i različitim ljudima odgovaraju različita - nekome kokosovo, nekome maslinovo, ricinusovo itd. Možete ih koristiti kao tretman pre pranja ili par kapi na mokru kosu posle pranja. Imajte u vidu da takođe ako se koriste pre pranja pružaju zaštitu od sulfata i agresivnih šampona. Kada koristite ulja nemojte da koristite ultra blage šampone jer se ulje neće dobro isprati i kosa će biti slepljena i spreman za sledeće pranje u ekspresnom roku.

Ono što će najdrastičnije doprineti da se dlaka lepo "složi" i da dobije normalniji oblik i pad su jake proteinske maske i proizvodi za rekonstrukciju.

Protective hairstyles - Kikice, punđice, riblja kost... o frizurama koje štite kosu čitajte u ovom starom tekstu. Za kosu sa previše volumena ovakve frizurice su nažalost - nužnost i objektivna potreba. Puno je tutorijala na YT sa ovom tematikom pa usavršite svoju veštinu pravljenja ovih frizura kako biste uneli raznovrsnost + odlično zaštitili kosu od mehaničkih oštećenja i isušivanja. 

Keratinski tretman, trajno ispravljanje? - U slučajevima kada se neko ekstremno muči sa svojom kosom, jesam za ovakve tretmane ali ipak pokušajte da pojačate negu pre nego što se odlučite za nešto od toga. 

8 comments:

  1. E konačno da neko ima problema sa svojom "grivom" kao i ja! Meni je kosa ravna, ali jako gusta i nakon sušenja fenom, je ogromna griva. Baš ću isprobati ove proizvode koje si navela

    ReplyDelete
  2. Ja kad kažem da mi treba nešto da smanji volumen, smeju mi se. Od kad sam oporavila kosu, znatno je bolja situacija, ali opet je stalno nosim vezanu. Smorila sam i sebe i ljude koji me stalno viđaju. Ali jedino drugo rešenje mi je da je peglam, a zbog gustine mi treba minimum sat vremena da je ispeglam, tako da to sad samo kad baš moram. Odličan post, nisam primetila da je neko pisao i o ovom problemu, svi uglavnom pišu kako dobiti volumen. :) Zainteresovala si me sada za ove Redken proizvode, moraću da ih potražim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni što je kosa u boljem stanju, to mi je volumen manji. I takođe mi treba mnoogo vremena za oblikovanje i sve :-/

      Delete
  3. Ovakav tekst sam čekala! Kada samo osušim kosu tačno dobijem tu jelkica frizuru. Jedno vreme sam dosta peglala kosu samo kako bih smanjila taj volumen donje polovine kose, ali onda mi gornji deo ostane slepljen. To mi je najveći problem - slepljenost kose kod temena. Uz upufnalost pri dnu, to je vrlo očigledno. Slažem se da leave in tretmani drastično poboljšaju situaciju.

    ReplyDelete
  4. Ja kada osusim kosu izgledam kao neko strašilo.. Ona bukvalno naraste i bude pufnasta... Ona jeste ravna i ja nju kada skupim stane mi izmedju dva prsta ali kada je pustim ona izgledaa gustoo.. Glava mi bude prevelika a kosa katastrofalna... Takodje kada idem po magli ona postane kovrdzava... Koji preparat mi može pomoći za ovu situaciju? Mislim barem da je umanji da nebude tolikoo pufnasta i gusta?!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Ja imam gustu kosu punu volumena jedino resenje mi je bilo pegla ali nju ne mogu da koristim cesto sada mi kosa nije ostecena ali i dalje je pufnasta i cupava drugari me zbog toga zezaju nazivaju pogrdnim nadimcima a ja pare za sve te preparate nemam i stvarno ne znam vise sta da radim ne prodje ni jedan dan da mi neko ne ismeeva kosu ��

    ReplyDelete