Trajno ispravljanje kose


Pre nekoliko godina u Srbiji se, baš kao i mnoge druge stvari, sa zakašnjenjem pojavilo trajno ispravljanje kose (ponegde se koristi i izraz "trajno peglanje kose"). U početku, zvučalo je kao čudotvorna procedura za sve nas koji smo očajnički želeli da svoje kovrdže zamenimo ravnim, urednim frizurama. Mnogi su počeli da se raspituju o ovom do sada ne tako poznatom tretmanu, a oni hrabriji i nestrpljiviji su i probali. Par godina posle, situacija na tržištu se stabilizovala, na ispravljanje se ne gleda kao na nešto posebno "čudotvorno" jer su iskustva različita i varijacije u rezultatima velike.

Ovaj tekst napisan je u skladu sa idejom da ne treba da budemo glupi potrošači i da treba da imamo što više informacija pre nego što sednemo na frizersku stolicu i prepustimo se (na milost i nemilost? ;) u ruke osobi čiji rad bi mogao da uništi kosu koju smo bukvalno godinama puštali, negovali i čuvali. Trajno ispravljanje ipak nije nuklearna fizika (što objašnjava činjenica da se radi u salonu u vašem kraju iliti maltene "na svakom ćošku") i ono bazično objašnjenje (koje ćemo izneti u daljem tekstu) je na nivou hemije za sedmi razred osnovne škole. U Americi je ova procedura veoma raširena u poslednjih 30-tak godina, naročito među Afro-Amerikancima koji ovaj tretman često obavljaju kod kuće.

Šta je to trajno ispravljanje?

To je proces u kome se preparat za ispravljanje nanosi na celu kosu i ostaje na njoj izvestan vremenski period u toku kog dolazi do namernog i kontrolisanog oštećenja proteinske strukture. Kao posledica ovog procesa menja se tekstura kose (iz kovrdžave u ravnu). Kosa može biti značajno oslabljena ukoliko je količina preparata prevelika ili ako predugo ostaje na kosi što dovodi do toga da ona postane osetljiva, suva, lomljiva a u pojedinim slučajevima može doći do opadanja pa i do alopecije.

Kada preparat deluje do željenog stepena, potrebno ga je isprati. Nezavisno od vrste formule, ispravljači su uvek alkalni tako da je neophodna neutralizacija odgovarajućim šamponom. Blagovremena primena regeneratora je takođe vrlo važna da bi se nadoknadila prirodna ulja.

Koji brendovi su prisutni u Srbiji?

U različitim salonima možete naići na različite brendove. Među popularnijima su: Goldwell Straight'n'Shine, španski brend Lakme, Redken Vertical, Dikson Stan relaxer, Revlon i L'oreal. Na slici je Diksonov ispravljač (preparat za ispravljanje + neutralizator) koji košta oko 1500 dinara i može se, recimo, kupiti na Sajmu kozmetike.



Veliki broj profesionalnih linija sadrži proizvode za trajno ispravljanje i, ukoliko vas to interesuje, možete vrlo lako doći do ovih proizvoda u radnjama koje se bave prodajom frizerske opreme. ili na nekom od sajmova kozmetike. Tu je i opcija poručivanja sa interneta (ključna reč po kojoj vršite pretraživanje je "relaxer").

Objašnjenja procesa na domaćim sajtovima su naravno prilično škrta, na mnogim mestima čak piše da će vam kosa ojačati i da postupak ne dovodi do "hemijskog oštećenja", a to, rečeno na blag način ;) nije baš u skladu sa istinom.

Na mnogim sajtovima se ograđuju pa ne obećavaju potpuno pravu kosu, već samo 'skraćeno vreme feniranja'.

Cene ispravljanja u salonu se u proseku kreću od 50 do 100 evra u zavisnosti od dužine i gustine kose. Kosa naravno nastavlja da raste kovrdžava iz korena, te proces zahteva periodično ponavljanje (svakih 6 nedelja).

Još malo hemije (nije tako strašno kao što izleda ;)

Oblik kose delimično je određen hemijskim vezama, zvanim 'disulfidne veze' , koje drže fibrile proteina zajedno. S obzirom da su disulfidne veze veoma jake, potrebna je snažna hemijska reakcija koja je u stanju da ih raskine kako bi kosa bila ispravljena. Ova reakcija zahteva veoma visoku pH vrednost. Visina pH vrednosti predstavlja meru toga koliko je određena supstanca kisela ili bazna, i kreće se u rasponu od 1 do 14. Supstance sa niskom pH vrednošću (1 do 3) su veoma kisele i mogu oštetiti kosu i kožu. Supstance sa veoma visokom pH vrednošu (10 do 14) takođe mogu biti vrlo štetne.

Sredstva za trajno ispravljanje imaju visoku pH vrednost

Da bi mogli da funkcionišu, proizvodi za trajno ispravljanje moraju imati visoku pH vrednost (iznad 11). Tradicionalno, sredstva za trajno ispravljanje sadržala su hemikaliju zvanu natrijum hidroksid (u narodu poznatiji kao ‘soda’, koristi se za pravljenje sapuna) da bi imale tako visok pH. Tokom vremena, hemičari su otkrili slične hemikalije kao sto je kalcijum hidroksid, litijum hidroksid, amonijum tioglikolat i guanidin karbonat koji u suštini rade potpuno istu stvar. Proizvodi bazirani na ovim hemikalijama ne sadrže ‘sodu’ jer ne sadrže natrijum hidroksid. Ali još uvek izlažu vašu kosu i skalp veoma visokoj pH vrednosti.

Jedan mali 'case study': Phytorelaxer

Evo kako izgleda jedan od proizvoda za trajno ispravljanje koji se prodaje na američkom tržištu i može se poručiti sa sajta Amazon.com. Košta 60 dolara. Detaljnije o proizvodu možete videti ovde.



Phytorelaxer spada u grupu navodno blažih ispravljača, on je no-lye tj. ne sadrži sodu. U osnovi ima guanidin karbonat i pH vrednost između 11 i 12. Evo šta na zvaničnom sajtu kažu o ovom proizvodu:

“Phytorelaxer je efektivan ali drugačiji zato što trajno ispravlja kosu bez hemikalija ili iritacija koje su obično povezane sa hemijskim ispravljačima. Aktivni sastojak u kremi za ispravljanje je kompleks ekstrakata soje i jaja. Ovi sastojci su iz 100% prirodnih izvora i hipoalergeni. ”

Ovo je gotovo školski primer načina na koji proizvođači kozmetike «skrivaju tragove» i navode potrošača na donošenje pogrešnih zaključaka. Najpre, pH vrednost ovog proizvoda je jako visoka, gotovo visoka kao kod ispravljača sa sodom, tako da svakako koristi potencijalno opasne hemikalije. Drugo, krema za ispravljanje može sadržati prirodne sastojke, ali jaje i soja definitivno nisu ono čini da ovaj proizvod deluje (vrlo slična je ona priča o «minivalu voćnim kiselinama». Kiselina je kiselina, pa bila voćna ili ne).

Sve ovo naravno ne znači da je proizvod loš – on će svakako izmeniti strukturu proteinskih lanaca u kosi – samo dajemo malu napomenu da se mnoge stvari u šarenim brošuricama ili na sajtovima ne nazivaju pravim imenima.

Zaključak

Trajno ispravljanje nije magičan postupak i ima vrlo logično i racionalno objašnjenje. S obzirom na pH vrednost ispravljača (koja je, ponavljamo, neophodna da bi se izmenila tekstura kose) postupak gotovo uvek dovodi do hemijskog oštećivanja kose.

Ukoliko odlučite da trajno ispravite kosu bolje je da, makar za početak, to uradite kod osobe koja je za to stručna. Međutim, veliki broj frizera ima preparat i teoretsko uputstvo kako se koristi ali ne i dovoljno prakse tako da izbegavajte salone koji nemaju dovoljno iskustva. Važno je da osoba koja ispravlja kosu bude pažljiva kako bi prošli sa što manje oštećenja.

Dobra ideja je da recimo, ispravite samo šiške - tako ćete bez prevelikih posledica videti kako vaša kosa reaguje na tretman.

Trajno ispravljenu kosu važno je negovati sa posebnom pažnjom.

Bez obzira da li ocenite da sve ovo nije vredno truda i da je ok živeti sa kovrdžavom kosom, ili da rešite da se upustite u avanturu - želimo vam puno sreće! :)

149 comments:

  1. Mislim da moju kovrdzavu kosu nista ne bi ispravilo do potpuno ravne :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo ispravlja ne bi verovala.
      Ja radim vec 10 godina u salonu la vie.
      Nemoj da se igrash kod koga idesh.

      Delete
    2. Ni sluchajno raditi u secret cut frizerskom salon !

      Ishla sam u navedeni salon da radim "Straigh&Shine" i kosa mi nikada nije bila gora u zivotu.
      Ovo sam radila i u drugim salonima ali mi se ovako neshto nikada nije dogodilo !!!

      Ni sluchajno u ovaj salon !

      Delete
    3. Ja sam radila u Secret cut-u i moje drugarice...prezadovoljne smo!

      Delete
    4. I ja sam radila u Secret cut salonu dva puta trajno ispravljanje.Nikada ih ne bi menjala.Tanja ❤

      Delete
    5. Najbolji je salon Secret cut....preko 15 godina se friziram kod njih i nikada ih ne bi menjala :)

      Delete
    6. Najbolji je salon Secret cut....preko 15 godina se friziram kod njih i nikada ih ne bi menjala :)

      Delete
  2. Hmm pa mozda i bi, ali uz izvesna ostecenja :)

    ReplyDelete
  3. ja sam ispravljala kosu 2 puta,i bila sam i prezadovoljna,ali i ako sam to odradila,posle svakog pranja sam morala i da se isfeniram da bi svaka dlaka bila na svom mestu.

    ReplyDelete
  4. a jel kod tebe bas bas kovrdzava kosa?? :)

    ReplyDelete
  5. ja sam ispravila kosu, pre 4 meseca i treba da idem na korekciju za dva-tri meseca zato sto mi je kovrdzava kosa,a kazu da za manje kovdzavu kosu moze da prodje i godinu ipo dana do korekcije.nisam uzela cetku u ruke za ovo vreme,cak je uspela i da poraste

    ReplyDelete
  6. da li je neko ispravljao kosu sa REDKEN preparatima ? I da li ste zadovoljni?

    ReplyDelete
  7. Da li posle tog tretmana kosa bude bas ravna da ne mora da se fenira ili pegla?

    ReplyDelete
  8. Drugarica i ja smo samostalno ispravljale kosu u kucnim uslovima Alter Ego preparatima, i moglo bi se reci da su rezultati bili zapanjujuci.Pakovanja su velika, i mogu se iskoristiti vise puta, za pristojnu cenu od 1200 din. Jeste da ima jako neprijatan miris, ali bar daje rezultate, pa toplo prepoucujem svima koji zele ravnu kosu,bez svakodnevnog peglanja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cao da li mozes da mi kazes gde si kupila kremu za isprvljivanje? 🙂️

      Delete
  9. Wow, svaka cast na uspelom eksperimentu :)

    ReplyDelete
  10. Da li trajno ispravljanje moze da se radi i na plavoj kosi koja je tretirana sa 12% hidrogena?

    ReplyDelete
  11. Koji Alter Ego preparat je u pitanju i gde se moze kupiti?

    ReplyDelete
  12. Ja sam radila trajno ispravljanje kose pre 7 meseci. Kosa mi je inace bila talasasta. Od tada je skroz ravna i nikako je ne feniram. Ispravljanje je u potpunosti uspelo, a kvalitet kose bolji nego pre ispravljanja. Kada prodje godinu dana ici cu da ispravim samo izrastak. Moj frizer ne radi ispravljanje na plavoj kosi gde je koriscen 12% hidrogen, sve do 6% moze. Ipak ne preporucujem da radite sami u kuci. Sam tretman traje nekoliko sati, pa je bolje da vam ga uradi neko ko je strucan.

    ReplyDelete
  13. A u kom salonu si radila tretman pre tih 7 meseci?I kako je tretiras sada?

    ReplyDelete
  14. Љубитељ таласића :)17 November 2010 at 14:43

    Нееееее!!! Зашто то радитеее??? :( Јао како ја волим девојке са таласастом и коврџавом косоооммм... :*

    ReplyDelete
  15. Da, slazem se da treba neko strucan da odradi tretman, meni ce ga uraditi moj dugogodisnji frizer, a ja cu sama kupiti tretman jer ce mi tako ispasti povoljnije, sad samo treba da pronadjem dobar preparat da kupim, pa ako ste kupovale neke koji su vam se svideli, preporucite ih i napisite gde ste ih kupili..

    ReplyDelete
  16. Da li neko ima iskustva sa revlonovim proizvodima za ravnanje kose?

    ReplyDelete
  17. gde imaju da se kupe ti revlonovi proizvodi

    ReplyDelete
  18. gde imaju da se kupi Goldwell Straight 'n' shine?

    ReplyDelete
  19. To je profesionalni proizvod za ispravljanje, sto znaci da se verovatno moze naci samo kod distributera. Mislim da je mnogo bolje da trajno ispravljanje rade profesionalci i da sa tim ne bi trebalo eksperimentisati kod kuce.

    Ovo sam nasla na Google:

    LTD SAN - GENERALNI ZASTUPNIK ZA ''GOLDWELL''


    SRBIJA, BEOGRAD
    POŽAREVAČKA 5

    TELEFON 011 / 3444 315

    FAX 011 / 3444 325

    ReplyDelete
  20. Uradila sam ravnanje sa revlonovim proizvodom prije par dana, kod svoje frizerke. Prezadovovljna sam!!!!!
    Kosa ravna, ne lomi se ni posle spavanja....lijepo izgleda, ima sjaj...super!!!!
    Zato cure, ako volite ravnu kosu, ne oklijevajte!!!! :)

    ReplyDelete
  21. Jedan od devojaka je pitala koje sam Alter Ego proizvode koristila za ispravljanje kose. Nazalost vise nemam pakovanja ali mislim da sam ih pronasla na netu pa cu ostaviti link za slike ukoliko moze.

    http://unitech-shop.com/slike/TN_67016.JPG

    http://unitech-shop.com/slike/TN_67017.JPG

    Tako da su to ova dva Alter Ego proizvoda za trajno ispravljanje kose....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozz narucila sam isto alter ego, mozes li da mi kazes postupak kako si radila sa njim? hvala unapred :)

      Delete
  22. Jel mozes i da mi kazes gde si kupila AlterEgo?

    ReplyDelete
  23. Pogledaj sajt www.unitech.rs. Znam da u Beogradu imaju prodavnicu u Ustanickoj ulici i redovno ih ima na sajmovima kozmetike. Javi utiske ako isprobas :)

    ReplyDelete
  24. Ja sam ih kupila u Novom Sadu u nekoj prodavnici gde se prodaje profesionalna kozmetika za frizere, u Ulici Kralja Petra, ali ne mogu da se setim kako se zove prodavnica.

    ReplyDelete
  25. Gde se tacno u Ustanickoj nalazi ta radnja? Ako neko zna neka obavezno javi, bas hocu da isprobam to sredstvo za ispravljanje kose:)

    ReplyDelete
  26. A da li bi nek'o znao da mi kaze na kakvoj bazi su ti preparati koji se mogu kupiti u slobodnoj prodaji - REDKEN, REVLON ili koje ste vec spomenule? Na bazi kiseline ili..? Posto sam ja radila trajno ispravljanje i bilo mi je ok nekoliko meseci, medjutim posle toga sam morala da je feniram i peglam jer nije bila skroz ravna i jednostavno je nenormalno mnogo kranula da opada.. Ne znam vise sta cu sa njom, a bukvalno se prepolovila.

    ReplyDelete
  27. mene strah. a uzasna mi je. ne mogu vise ni peglat stalno, unistiii je :/

    ReplyDelete
  28. sa ALTER EGOm koliko dugo kosa ostane ravna? samo do prvog pranja ili?

    ReplyDelete
  29. Sa Alter Egom ti je kosa ravna bar par meseci, no to vec zavisi i od same kose, meni je efekat ravne kose trajao duze nego kod drugarice, ali pakovanje je veoma izdasno, pa ces imati sasvim dovoljno preparata za dva mozda i tri tretmana. Sutra radimo trajno kovrdzanje kose nekim drugim preparatima, pa cu da vidim kakav je i taj efekat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdrav! Da li mi mozes reci kako ste ispravljale? Peglom ili? Hvala unapred!

      Delete
  30. Wow ljudi ja vam se divim na hrabrosti! :> Ja sam kukavica kad su te stvari u pitanju

    ReplyDelete
  31. pozdrav draga, pratim ja tebe odavno za sva pitanja ostavila sam ti svoj kontakt na zidu kosa.rs na fejsu, pa me kontaktiraj tamo za sva pitanja!!!
    Big kiss

    ReplyDelete
  32. moja kosa je prirodno talasasta i neukrotiva, ta;nije re;eno kao slama i stvarno vise ne znam sta da radim? nikada nisam mogla da imam lepu kosu. volela bi da isprobam ispravljanje ali se bojim da cu je jos vise isu[iti i unistiti! POMOZITE

    ReplyDelete
  33. ...da SE UKLJUCIM I JA..I DAM PAR SAVETA..RADIO SAM SA VISE BRENDOVA TRAJNO ISPRAVLJANJE KOSE...I MOGU VAM RECI DA SU NAJBOLJI..REVLON,LAKME,I LOREAL...I SVIMA JE TRETMAN RELATIVNO ISTII...PREPORUCUJEM DA TO NE RADITE SAMI ZBOG RAZNIH POSLEDICA.NAJBOLJE KOD SVOG FRIZERA..POZ

    ReplyDelete
  34. Hvala na komentaru! :) Koliko ostecuju kosu ti tretmani? Da li biste preporucili tretman trajnog ispravljanja ili je bolje da se neko stalno fenira?

    ReplyDelete
  35. Ej Devojke ovo postaje jako zanimljivo. Samo da javim da je i kovrdzanje uspelo. Ovaj put sam radila sa Fama proizvodima. Tacan naziv je ATTITUDE SO UP, ali takodje u ponudi imaju i liniju za ispravljanje kose i zove se ATTITUDE PERFECT LISS. Ceo set kosta oko 900 din, ja sam narucila sa Herba Market-a. Tamo takodje imate napisan detaljan postupak kako se radi tretman. Uopste nemojte da se plasite, nisam ni ja frizerka, ali nesto mi dobro ide. :)

    ReplyDelete
  36. "Uopste nemojte da se plasite, nisam ni ja frizerka, ali nesto mi dobro ide" -> ehehe nasmejalo me ovo :)) Evo ima to da se kupi i ovde, bas za 900 din: http://www.saloninfo.rs/prodaja-kozmetike/product.php?productid=168&cat=12&page=1

    Drago mi je da je uspelo i da je kosa ok ali ipak je mozda bolje da usporis malo :> Nekako mi rizicno sve to. I steta sto nisi stavljala slicice negde itd. Nazalost forum na sajtu trenutno slabo funkcionise tj. ne funkcionise ;) ali ako vas ne mrzi bacite nekad nesto tamo :)

    ReplyDelete
  37. Relaxer 100% ispravlja kosu ali i ostecuje. Kao da ste stavile blans.Najbolji su oni na kojima je slika crnkinje jer oni za tzv evropsku kosu ne djeluju pretjerano i blagi su.PS.Relaxer sam kupovala u Americi cijena mu je oko 8-10$
    Lol@

    ReplyDelete
  38. meni je frizer rekao da je trajno ispravljanje kose 25000 rsd, pa mi je to delovalo previse a plasim se da to probam kod kuce.

    ReplyDelete
  39. Uh a gde to?? Mislim da to nije bas realna cena, mnogo je.

    ReplyDelete
  40. ako je cena 25000 koliko to traje ???

    ReplyDelete
  41. Ja se plasim da ce mi kosa mnogo brzo ponovo postati kovrdzava, a i kod mog frizera je tretman za tu kosu samo 3500din a u odnosu na ostale cene koje ovde vidim malo mi je cudno..Treba mi neki savet ..

    ReplyDelete
  42. Ja sam radila trajno ispravljanje krajem aprila 2010. godine. Kosa mi je jos uvek prava. Naravno, dosta je porasla, pa su donji slojevi opet poceli da se talasaju, ali povrsinski slojevi su i dalje ravni. Imam jako gustu kosu, i ranije mi je trebalo 2 sata da je ispeglam. Sada je operem i za 10 minuta imam besprekornu frizuru. Sacekacu jos malo, pa cu ponovo uraditi, jer vredi svaku paru! Kada je napolju vlazo, ona ostaje ista, a za letnji period i odlazak na more, ne moram ni da vam pricam koliko stedi vreme, a svaki dan imate sredjenu frizuru, i divno izgledate na svim slikama. :-D

    ReplyDelete
  43. Gde si radila trajno ispravljanje? :)

    ReplyDelete
  44. planiram da za par dan uradim trajno ispravljanje kose pa me zanima da li je kosa nakon toga bezivotna i suva,i koliko cm ostecenih krajeva moram da posisam nakon tretmana...hitno je

    ReplyDelete
  45. posle keratinskog ispravljanja kosa je veoma lepa i sjajna,to vam govorim iz iskustva.Sam postupak je veoma jednostavan za one koji znaju sta rade.Takodje postoje i neka mala pravila koja se moraju postovati da bi efekat bio sto bolji.Slobodno se usudite na taj korak ,a sto se tice suzenja ociju i peckanja desava se ali ne svakome a to se lako resava -popkrijete oci vlaznom maramicom dok vam frizer nanosi preparat u predelu lica.

    ReplyDelete
  46. ja sam kupila preparata ali ne znam kako da je koristim, moze li mi neko reci kako step by step?

    ReplyDelete
  47. Radila sam trajno ispravljanje kose u salonu Alexa la vie ,u Cara Nikolaja.
    Sprzili su mi kosu,ošišali posle sta su mogli,pakovanje,medjutim ,evo,i posle dva meseca moja kosa je hemijski upropascena.
    Cuvajte devojke svoju kosu od izvikanih frizera.Oni su drcni,kazu može,bice vam kosa jos sjajnija,nema rizika...kad ono..očajna sam.Sada stalno radim pakovanja i cekam da se oporavi i pitam se da li cu morati da cekam dok mi cela dužina kose ponovo ne izraste,tj.godinama.

    ReplyDelete
  48. Strasno! Zaista mi je zao! :(( Ja sam cesto razmisljala o trajnom ispravljanju i to bas u Alexa La Vie. Ali kad se ovako nesto desi, ko preuzima odgovornost i sta moze da se uradi... nadam se da ces uspeti da sto pre oporavis kosu :-/

    ReplyDelete
  49. Nemam pojma da li je profesionalni frizer nekome odgovoran niti kako se bilo sta ostvaruje u ovakvim slucajevima.Bila sam kod moje stare dobre frizerke koja ne radi nikakva ispravljanja,frapirana je sta su mi uradili od kose a zna kako je bila dobra,čudi se da ih nisam tužila,sta sam im rekla....pa,nista.
    Uradila sam evo ovo,napisala za pouku drugima ovde

    ReplyDelete
  50. Gde ima da se kupi u bg lakme ili goldwelov preparat za ispravljanje kose i koja im je cena? i sta mislite koji je bolji?

    ReplyDelete
  51. Jel' moze neka od devojka koja je radila u salonu da ostavi kontakt ili bar ime salona, koja je naravno zadovoljna i preporucila bi?
    Inace svaka cast na hrabrosti onima koje su same radile, mozda probam i ja :)

    ReplyDelete
  52. Malopre sam videla da na sajtu popusti.rs ima ponuda bas u gore spominjanom salonu Alexa la Vie i sreca pa sam videla komentar da su losi, nije ni cudo sto su smanjili cenu 50%

    ReplyDelete
  53. Mene zanima da li moze devojka koja je stavila komentar 06. јул 2011. 03.22 da napise gde je radila ispravljanje kose (pocetak njene poruke je "Ja sam radila trajno ispravljanje krajem aprila 2010. godine." Unapred hvala :)

    ReplyDelete
  54. Bilo bi dobro da neka od devojaka koje su zadovoljne napisu u kom salonu su radile, bilo bi od velike pomoci. Ja bih da uradim, ali posle ovakvih iskustava, ne usudjujem se. molim za preporuku. Hvala! SSSS

    ReplyDelete
  55. Sad sam i ja videla na popusti.rs za ALEXA LA VIE al posle ovog...necu to kod njih uraditi . Da li je neko cuo za salon Mystique i dve mace?

    ReplyDelete
  56. Moze li neko da mi kaze sta da ukucam na google a da mi izadje preparat ovaj za ispravljenje kose i da ga na tom sajtu i narucim. . . . Meni nes ne ide :) Hvala . ..

    ReplyDelete
  57. Posalji mi mail na negakose@gmail.com i saljem ti info gde sam ja narucivala :>

    ReplyDelete
  58. Da li je neka od vas radila ispravljanje kose u friz.studiju Aleksandra Petrovica na Novom beogradu? Zanima me, ponuda na popustima.... Hitno!

    ReplyDelete
  59. I meni je potrebna ta info... Plasim se da ne unistim svoju prirodnu kosu sa visokim sjajem, a radi mi se ispravljanje.. :)

    ReplyDelete
  60. Kosa raste devojke,kada cete probati ako ne sad...imate moju podrski...ja idem u subotu ovu na trajno ispravljanje,moje dve sestre su radile i posle godinu dana kosa im je savrsena....

    ReplyDelete
  61. zanimame koji jepostupak, kada kuci same to radite,,, kada naesete preparat dali cesljatee, peglate, fenirate,,, sta radite,,
    ja bih zelela da ispravim a immam duzinu do struka i kovrdzavu jako i puno gustu,,,
    POMAGAJTE STA DA RADIM I KAKO

    ReplyDelete
  62. molim jelenu,autora sajta,da napise svoje iskustvo posle keratinskog tretmana,nakon nekoliko pranja,da li je ostetilo kosu,da li je i dalje prava...pozdrav

    ReplyDelete
  63. Cao, evo ovako ukratko: kosa mi je bila 85-90% prava (ali je ipak zahtevala neko feniranje, doduse minimalno), izgledala je znacajno zdravije (ovo je opis kose odmah nakon tretmana). Prosla su tri i po meseca od kako sam radila tretman, sada se keratin prilicno isprao uskoro cu napisati tekst kakva mi je kosa sad. Pozdrav :)

    ReplyDelete
  64. Ukoliko su iskustva pozitivna sa tretmanima za ispravljanje kose molila bih sve da mi posalju kontakte frizerskih salona na adresu jeckopok@yahoo.com

    ReplyDelete
  65. Koliko je najnajnajminimalnija duzina? Poz

    ReplyDelete
  66. Najminimalnija duzina da bi mogla da je ispravis? Meni su rekli negde do ramena, iskljucivo zbog placanja, jer se placa isto, a ta kosa brzo izraste, pa se bas ne ispalti, a i sto je kosa duza ona je teza i lepse pada. Inace ispravljanje rade i momci na jako kratkoj kosi videla sam i super ispada. :) Inace meni je ispravljana goldwellom pre sedam, osam meseci i savrsena je!

    ReplyDelete
  67. Devojke dovodite me u iskušenje :))

    ReplyDelete
  68. Ја већ година планирам да исправим косу,али ме је страх пошто је изузетно танка и ретка.Уништиле су је године пеглања,а на факсу ми је опала од стреса,страшно!Тако да не знам шта да радим,а желим то...

    ReplyDelete
  69. Ja imam kosu duzine do ramena . Jako je zdrava sjajna i gusta . Kosa mi je dosta ravna ali nije onakva kava bude kada izadjem iz firzerskog salon . Dali to ispravljanje moze da mi pruzi takvu kosu a da ona ne otpadne i ne ispuca do pola.

    ReplyDelete
  70. malo je falilo da zbog nekih komentara ovde postavljenih odustanem od ispravljanja u salonu aleksa la vie. na srecu, nakon dugog razgovora sa frizerom, koji je sa strpljenjem odgovorio na sva moja pitanja, usudila sam se na ovaj postupak i necu reci da sam zadovoljna nego PREZADOVOLJNA!!! ja nemam kovrdzavu kosu, vec neke sumanute polu-talase i "frcokle", te mi je ranije samo vlaga u vazduhu pravila gnezdo na glavi, cak i nakon feniranja kod frizera. Sada mi je kosa predivna, ravna, sjajna, ne kovrdza se kad je vlazno, cak ni kad pokisnem, a nije ni uopste slepljena, vec ima divan volumen. Mozda ce vam zvucati preterano, ali doslovce mi se promenio kvalitet zivota, jer o kosi ne moram ni da pomislim, a uvek izgleda savrseno! svima preporucujem od srca!

    ReplyDelete
  71. Uh, stvarno mi je drago zbog tebe! Razumem muke sve :)) Odlicno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sve sam predhodne komntare procitala, i sad mi bas i nije sve jedno... ja sam vec zakazala keratinski tretman za dva dana. Salon je na Medakovicu 3 a ponudu sam nasla preko sajta radost kupovine(kao popusti)cena je 50% niza (4000).
      Kosa mi je tanka talasasta i farbana, mada hidrogenom 9%. Ne izgleda tako lose ali jedan dan je super drugi potpuno cupava.Javljam vam kako je sve ispalo :)

      Delete
  72. Javi i srecno! :) Medakovic 3 je moj stari kraj hehe

    ReplyDelete
  73. ja nemam lokne ali mi je kosa gusta,nije ravna.ako ne isfeniram sam cupava..radila sam ispravljanje pre 3 godine sa gold wellom.kosa mi je 6 meseci bila baaas ravna,sjajna,divna...nije trebalo da se fenira...ali onda je pocela da se mrsi,oslabila je...od veoma kvalitetne kose koju su svi hvalili dobila sam nekvalitetnu kosu ali sam posle nekog vremena opet uradila..i prica se ponavlja ...6-7 meseci divna i onda problemi... iskreno,sada opet ne znam sta da radim..oporavila se kosa..ali nije ravna..ne umem lepo da se feniram..kod frizera me mrzi..i opet razmisljam o ispravljanju..ima prednosti..ima mane..al u svakom slucaju bolje to nego presa svaki dan..ali bitno je ko vam radi..
    pozzz

    ReplyDelete
  74. ako imate slabu kosu,tanku,ostecenu nikako nemojte da radite ispravljanje!!!!

    ReplyDelete
  75. Pre dve nedelje sam crnu farbu skidala nekim samponom za skidanje farbe..... smrdeo je ceo stan,cimerki je pozlilo....ali veruj te mi vredelo je.... vratila se moja prirodna boja,kao da se nikada nisam ni farbala (farbam se 6 godina) kosa se nije ni malo ostetila,na svu srecu jer je jako gusta... sad bih isto tako kod kuce da je ispravljam...pomoc !!!!!!!!!! cime ?

    ReplyDelete
  76. Kakvi su alter ego proizvodi za trajno ispravljanje kose?

    ReplyDelete
  77. ni slucajno ne idite u ALEKSA LA VIE sprzili su mi kosu potpuno!!!!!!!!

    ReplyDelete
  78. Pozdrav svima mene interesuje koliko pakovanja mi je potrebno za ispravljanje posto mi kosa nije bas dugacka,malo ispod ramena? htela sam sama da kupim i tada da odem kod frizera mislim da ce me manje kostati... unapred hvala

    ReplyDelete
  79. bila sam kod moje frizerke radi trajnog ispravljanja, ali mi ona preporucuje brazilski keratin tretman za obnavljanja ostecene kose i ujedno tretman ispravljanja. kaze da je kosa zdrava i da je ne ostecuje vec obnavlja.malo je skuplje u odnosu na trajno ispravljanje par hiljada vise ali i manje traje 3 do 4 meseci. jel ima ko iskustva sa tim da mi malo bolje objasni nesto nisam bas ubedjena u pricu da je bolje to nego trajno ispravljanje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam prvo radila keratinsko ispravljanje. Prvi put je bilo odlicno, efekat (krace vreme feniranja, sjajnija kosa) je trajao oko 6 meseci, a onda je kosa pocela ponovo da se kovrdza i reaguje na vlagu. Nakona tih 6 meseci uradila sam po drugi put keratin i kosa mi je bila katastrofalno losa. Pre godinu dana odlucila sam se za trajno ispravljanje kose u salonu Alexa La vie i prezadovoljna sam. Kosa je totalno ravna i bez feniranja. Nakon 6 meseci radila sam korekciju predela oko lica, a sada, pred mora radicu korekciju izrastka. Svima preporujujem i tretman i salon. Pozdrav

      Delete
  80. Ima li neko informaciju sta se desava ako se postupak trajnog ispravljanja ponovi u roku od nedelju dana (usled prethodno neuspelog pokušaja)? Da li to može da upropasti kosu ili se postupak može ponoviti bez posledica, uprkos jako kratkom vremenskom periodu između dva tretmana??? Pomažite, u neprilici sam :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Radila sa trajno ispravljanje KEUNE preparatima, i prvi put kad sam oprala kosu, ocekivala sam da ce biti potpuno ravna, medjutim nije bila pa sam odmah sutradan otisla da mi ponove tretman. Apsolutno mi ni jedna vlas nije bila unistena.

      Delete
  81. Uh ja nisam frizer tako da mogu samo da nagadjam :( ali zvuci mi malo rizicno. Jesi li sama odlucila da ponovis postupak ili ti je frizer preporucio? Mozda bolje keratinski tretman..?

    ReplyDelete
  82. joooj sta da radim,procitala sam sve komentare i sad stvarno ne znam sta cu..imam kosu do ramena,peglam je svaki drugi dan,gusta je i ne izgleda tako osteceno i nakon peglanja.Peglam se oko godinu i po...Da li je bolje da uradim keratinsko ispravljanje ili trajno?pomagajte,ne mogu vise da gledam ove kovrdze...:(

    ReplyDelete
  83. ja sam u cetvrtak isla na keratinsko, i sad vidim da sam prevarena, nisu mi isprali preparat a kosa se ukovrdzala. kao ne treba da se pere prva 3 dana. a potom da se dodje u salon i tamo operu i feniraju i peglaju.
    kada sam je oprala shvatila sam da se ukovrdzala, sto je suprotno ocekivanom. pritm,moja kosa nije ni mnogo kovrdzava ni gusta. dakle, nemojte da prodjete kao i ja, ne idite u salom ASTRADAS, neprofesionalci!

    ReplyDelete
  84. Cudno bas! Ja sam uradila ker.tretman po drugi put ali ispalo je skroz ok

    ReplyDelete
  85. Da li je nekome u salonu Alexa La Vie,a kome je unistena kosa,radio Alexa ili neko od njegovih radnika? ja sam ispravljala kod njega i jako sam zadovoljna.
    Vec sam radila pre njega par puta,ali mi je sada ispalo najbolje definitivno. Nikada mi nije bila ovoliko ravna i sjajna..

    ReplyDelete
  86. Imam pitanje!!!
    svi vi koji ste uradili trajno ispravljanje kose, da li smije kasnije kosa uvijati pomocu pegle ili figara ??? ( npr. za neke svecane prilike) da li ce to utjecati na rezultate????
    molim da bilo koju informaciju oko ovoga javite....
    hitno je :=)

    ReplyDelete
  87. ja nzm sta da radim, zbunjena sam skroz, nzm ni dal' da uradim ili ne :/

    ReplyDelete
  88. vec dugo zelim da uradim trajno ispravljanje kose..ali chitajuci ove komentare malo se dvoumim..imam jako dugu polutalasastu kosu i kad je operem bude kao sa reklame a sutra dan je jako slepljena..dali je to ispravljanje shtetno za kosu?? dobro bi mi doshla preporuka nekog dobrog salona.. :)

    ReplyDelete
  89. i ja bih zeljela da uradim trajno ispravljanje kose ali sam se farbala sa kanom...ima li to ikakve veze.....pomaziteeeeeeeeeee muka mi je od ove cupe na glavi :(((

    ReplyDelete
  90. Htela bih da uradim trajno ispravljanje,ali da li mogu posle toga da se farbam bez problema???

    ReplyDelete
  91. i da li neko moze da mi preporuci neki salon u Kraljevu ili Nisu??

    ReplyDelete
  92. u petak sam zakazala trajno ispravljanje keratinom,zbunjena sam nakon sto sam procitala komentare,ne znam sta da radim...samo me zanima da li ce i kosa biti potpuno ravna kada uradim ovaj tretman,to mi je najbitnije,i da odmorim 6 meseci od peglanja i feniranja....meni je kosa basss kovrdzava....

    ReplyDelete
  93. Ti si prva osoba koja je rekla da nije zadovoljna ispravljanjem kose kod Alekse La Vie,ne mogu nabrojati koliko je zadovoljnih devojaka,ja se kod njega sisam,ispravljannje nisam radila,sad mi je cudno..QUEEN FOR EVER..

    ReplyDelete
  94. Ja bih zelela da trajno ispravim kosu ali se plasim da mi se ne osteti previse i pocne da opada..gde ste vi radile ispravljanje i sa kojim preparatima? Kako je ispalo? Odgovorite brzo! Hitno je! :)

    ReplyDelete
  95. Je l ne moram da se feniram ili peglam ako uradim trajno ispravljanje?

    ReplyDelete
  96. Jel radio neko trajno ispravljanje u salonu fijatovic? Hitnoooooo

    ReplyDelete
  97. Trajno ispravljanje i keratin tretman nije isto. Keratin vise ima ulogu da je nahrani..
    Naravno da neces da je peglas posle trajnog, samo ces morati da je osusis fenom, ne prirodno i to je to.. Ako se odradi strucno i sa dobrim preparatima kosa ce ti biti dosta zdravija i sjajnija, ne moze da se osteti, osim ako ti nije ekstra retka kosa.

    ReplyDelete
  98. Je l moze neko da mi preporuci neki salon za trajno ispravljanje kose?

    ReplyDelete
  99. Radila sam trajno peglanje pre skoro mesec dana i prezadovoljna sam! Kostalo je 5000 mada imam retku kosu, za gustu kosu je skuplje, zavisi i od duzine. Ne zalim ni dinar, kakav je samo osecaj kad susis kosu fenom a ona se ne razleti i ne ulokna, vec svakaa dlaka na svom mestu... Malo je reci da sam prezadovoljna, stvarno! Imala sam blaze lokne, sad je savrseno prava posle svakog pranja, ali bih volela da ima vise sjaja, zanima me gde moze da se kupi kokosovo ulje, koje se prodaje u teglama i izgleda kao mast? Cula sam da je odlicno za kosu...

    ReplyDelete
  100. Cao Sanja, gde si radila trajno ispravlanje? Kokosovo ulje mozes naci u prodavnicama zdrave hrane :)

    ReplyDelete
  101. Ja cu sutra raditi brazilsko ispravljanje pa vam javljam rezultat :) Drzite mi palceve

    ReplyDelete
  102. Ja sam uzela na grupovini vaucer za brazilsko ispravljanje kose coco-choco keratinom i zakazala za sredu,javljam vam kakvi su moji utisci,mada citajuci ove komentare malo me je strah sta ce ispasti od moje kose.

    ReplyDelete
  103. Je l' bio neko u frizerskom salonu Lovely za trajno ispravljanje? Ako jeste, molim vas napisite kakvi su rezultati, hitno mi je.Hvalaa unapred :)

    ReplyDelete
  104. Posle tog tretmana,kosa je ravna skroz..a jel se moze ona onda kovrdzati figarom,peglom bez problema nekih da se vrati u prethodno stanje i oce uopste lokne stajati??

    ReplyDelete
  105. Zdravo.... ja treba da idem na trajno ispravljanje kose sa preparatima Goldwell, u salonu Secret Cut, Metohijska 27. Da li neko zna nesto o tom salonu i da li bi trebala da strahujem, unapred zahvalna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakva su iskustva?? ja sam zakazala sledece nedelje da kod njih radim trajno ispravljanje... nadam se da se nisi pokajala??

      Delete
  106. Cao ljudi... evo da i ja podijelim svoje iskustvo. Radila sam trajno ispravljanje u Alexa la vie prije dva mjeseca i kosa je potpuno ravna. Na pocetku je bila uzasno slijepljena, siske su bile kao da me krava olizala. Sada kada je malo izrasla kosa je mnogo bolja, ima volumen. Nije ostecena, medjutim mnogo mi opada... Ne znam da li ima veze sa ispravljanjem. Inace je prirodno kovrdzava ali se ne kovrdza "iz korijena". U sustini sam zadovoljna, zivot mi je laksi, nema nervoze zbog vlage, vrucine u klubu i sl. Apsolutno se ne uvija. Medjutim, ne mogu da je uvijem ni kada ja to hocu. Stoji prava pa prava. Jedino sto me brine je to sto se toliko mrsi da je to strasno. I ne mogu prstima da prodjem kroz nju. Ranije je bila svilenkasta a sada je nekako cudna, kao perika. Bas tako, mrsi se ko one perike na lutkama u izlogu. Kao da je namagnetisana, pa jedna dlaka se nekako mrsi za drugu. Svejedno, nisam se pokajala, svaki dan mi je kosa savrseno ravna. Jos jedna zamerka, ne vredi se sisati stepenasto, jer kosa stoji skroz ravno tako da stepenovi djeluju kao da je kosa iscicana, tj. nemaju efekat.

    ReplyDelete
  107. Da jos ovo dodam, kosa mi je duga do struka, posle ispravljanja sam je skratila drasticno jer sam licila na ono strasilo iz filma "Krug". Platila sam 14000 dinara. Osoblje salona Aleksa La Vie je divno. Pozdrav :D

    ReplyDelete
  108. ima li neki salon u Novom Sadu ?

    ReplyDelete
  109. Da li je neko radio trajno ispravljanje sa Goldwel and shine preparatima u frizerskom salonu Aleksandra Petrovica u naselju Belvile, i kakvi su rezultati??

    ReplyDelete
  110. Moj frizer kaze da nije svaka kovrdzava kosa pogodna za brazilsko ispravljanje... Npr. ja imam dosta kose ali je sama dlaka tanka te da je za takvu kosu najbolje feniranje cetkom (najmanje se ostecuje), nikako trajno ispravljanje!

    ReplyDelete
  111. koliko ljudi toliko cudi.. nije samo bitno da vam strucna osoba uradi tretman na kosi.. vrlo je bitan i nacin na koji cete odrzavati kosu nakon tretmana.. ako je to kod kuce, pocnite od pranja kose samponomu kom bi bilo pozeljno da nema sulfata, preko maske koju cete koristiti naspram kose i koze pa sve do susenja,,, ne maltretirati kosu... u svemu treba pronaci trik..

    ReplyDelete
  112. Kosa mi je tanka i malo isod ramena, dugo sam je fenirala i peglala jer je prirodno talasasta, pa mi je frizerka preporucila trajno ispravljanje kao jedini nacin da je obnovim ako zelim da bude prava i da poraste. Preporucila mi je Attitude™ PERFECT LISS proizvod, zanima me da li je neko imao iskustva sa njim i koliko je to uopste dobro za kosu? Hvala unapred!

    ReplyDelete
  113. Drage dame,
    ja sam imala problem sa svojom kosom. Imam jedva par dlaka, kosa je suva, ispucala i LOMI SE OD POLOVINE- to nije ni talasasto ni ravno. UZAS! A kada je ne daj Boze zima kao sada, cim izadjem napolje ona bukne... Uradila sam Coco Choco tretman u Studiu Angel Four u Novom Sadu i prezadovoljna sam! Kosa mi se oporavila, izgleda negovano, ravna je, meka na dodir i lako se odrzava. Kada je susim samo joj prstima usmerim pad. Ma, savrsenstvo. Svim srcem preporucujem brazilsko ispravljanje!

    ReplyDelete
  114. Zelim da uradim trajno ispravljane,sestrina drugarica je radila i jako joj dobro izgleda kosa!zelim da pitam one koje su vec radile,koliko dugo traje postupak? :) Hvala

    ReplyDelete
  115. evo i ja sam se odlučila na ravnanje kose. inače imam afro kosu koja je uvijek u zraku kao nakon posljedice strujnog udara xD

    jeeejeeeee znači afro je stvar prošlosti! :'D

    ReplyDelete
  116. Zanima me da li je stetno samo staviiti taj keratin i drzati neko vrijeme kao masku i isprati...mislim samo nahraniti kosu tim keratinom, a ne trajno ispravljati sa peglom, jer to smatram dodatnim unistavanjem kose...:) hvala

    ReplyDelete
  117. Da li neko zna koji je najbolji salon u Pancevu za trajno ispravljanje kose? Zelela bih to da uradim, ali ne znam ko dobro radi, ne zelim da mi samo upropasi nacisto kosu.

    ReplyDelete
  118. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  119. jedna moja prijateljica je ispravljala kosu sa jednim od tih vragova i otpala joj je kosa...

    ReplyDelete
  120. A mene zanima da li neko ima iskustva sa salonom Secret cut na Vracaru. Htela bih goldwell preparatima da radim trajno ispravljanje, pa me zanima da li je salon pouzdan.

    ReplyDelete
  121. Ja imam psorijazu na kozi glave, stoga ne bi trebalo ni da pokusavam trajno ispravljanje? :s
    Inace mi je koza veoma osetljiva, i na svaku hemikaliju deluje burno. Zanima me koliko tretman ispravljanja ostecuje kozu? Hvala.

    ReplyDelete
  122. Da li bi neka od devojaka mogla da mi kaze na kojoj adresi je radila u salonu Aleksa la vie, jer se nalaze na 3-4 lokacije, pa me zanima u kom njihovom salonu je najbolje. Unapred zahvalna

    ReplyDelete
  123. Evo ovako, dvoumila sam se jaaaako dugo da li da radim trajno ispravljanje kose (ne brazilsko) i konacno sam presekla i uradila pre 2 dana u salonu Alexa la vie u Cara Nikolaja Drugog. Jos je rano za bilo kakve utiske (jer jos uvek nisam oprala sama), ali ono sto sam htela da kazem je da sve pohvale idu frizerima, ljubaznost i profesionalnost na visokom nivou, pocevsi od samog procenjivanja kose, preko tretmana. Cene jesu malo jace, ali vredi svaku paru. Imam jako dugu kosu, skoro do zadnjice i gustu, platila sam 15.000. Kada je sama operem i samo osusim izgleda kao slama, rascvetalih krajeva (nisam se sisala 2 godine, a pritom se farbam), bez ikakvog sjaja, trsava, znaci svaka dlaka na svoju stranu. Sada je kao svila, jedna jedina dlaka ne strci, kao da je ozivljena, nenormalno se sija, kao da je teza, zdrava, nestvarna, mekana na dodir. Pre tretmana, kada sam se sama fenirala i po 2 puta peglala u istom danu nije mogla da mi bude ni priblizno ovakva, ma ni kad izadjem iz frizerskog salona posle feniranja. Malo jeste slepljena, ali meni licno to nije problem jer je jako gusta i ne izgleda tako strasno (kako bi mislim bezveze bilo nekome ko ima tanku i slabu dlaku). Kazem opet da je rano za komentare i utiske, ali ja sam prosto odusevljena. Eto to bi bilo to od mene, nadam se da cu nekome biti od pomoci. Stvarno sve preporuke za salon. Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago, blago tebi! :) Nadam se da će rezultati ostati dobri i dalje

      Delete
  124. Pozz da li je neko moze da mi kaze postupak za trajno ispravljanje ko je radio sam kuci, uzela sam alter ego sad jos samo da probam ali nisam sigurno kako sta :)) hvala unapred

    ReplyDelete
  125. Na koliko nedelja/meseci treba ponovo da se radi tretman?! :)
    I da li postoji nacin da kosa bude neko bas duze vreme ravna?!
    Hvl u napred :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. To zavisi od konkretnog preparata kojim radiš pa je najbolje da pitaš frizera koji će ti raditi trajno ispravljanje. Ako se koristi često može biti jako opasno za kosu. Trajno ispravljanje je način da kosa bude duže vreme ravna ali treba da ga uradi iskusan frizer i treba da imaš u vidu da se kosa tako hemijski oštećuje i onda postaje manje otporna na spoljne faktore i još lakše se oštećuje kasnije. Dobro se informiši pre nego uradiš :) Veliki pozdrav, nema na čemu

      Delete
  126. imam 14 god nikada nisam pustila svoju kovrdzvu kosu u "u javnost " uvek je vezem u pundju , htela bi da uradim trajno ispravljanje , da li mislite da je prerano?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pretpostavljam da nije prerano. Ali imaj na umu da ako se to uradi nestručno može ti uništiti kosu. Predlažem ti da malo pojačaš negu maskama i pakovanjima. Ako želiš javi mi se na e-mail

      Delete
  127. gde mogu da kupim jedan od ova pakovanja

    ReplyDelete
  128. Gde raditi u Pancevu trajno ispravljanje kose?

    ReplyDelete
  129. Gde raditi u Pancevu trajno ispravljanje kose?

    ReplyDelete
  130. Gde raditi u Pancevu trajno ispravljanje kose?

    ReplyDelete
  131. Gde raditi trajno ispravljanje lose u Pancevu?

    ReplyDelete
  132. Radila sam trajno ispravljanje u Secret cut na Zvezdari i odusevljena sam :)

    ReplyDelete