Napravite masku za kosu od avokada

Avokado je Svetska zdravstvena organizacija proglasila jednom od najzdravijih namirnica na svetu. Avokado je veoma mastan, često ga nazivaju "prirodni majonez" i kao takav dobar je za negu suve kose. Od avokada možete napraviti odlične domaće maske za kosu; može se koristiti sam ili u kombinaciji sa drugim sastojcima. Evo recepta jedne maske koju sam probala:

Potrebno:
  • 1 avokado
  • 2 kašike pavlake
  • 2 kašike maslinovog ulja
Izaberite što masniju pavlaku u prodavnici (na slici je ona sa 20% masti). Važno je da avokado koji kupite bude zreo i mekan. Avokado predstavljen na slici plaćen je 80 dinara ;) ili 1 evro (1 kg avokada je oko 420 dinara). Marka maslinovog ulja je nebitna, ali je poželjno da bude hladno ceđeno.

Priprema:

Najpre sečemo avokado na dva dela. Primetićete da je veoma mastan i da ne podseća na voćke sa ovih područja ;). Za košticu nam ne pada na pamet neka pametna upotreba, što znači da je bacamo :d






Kašičicom izvadite središnji deo avokada i bacite koru.








Dodajte dve kašike maslinovog ulja i onda to zajedno gnječite viljuškom da biste dobili što je moguće više homogenu masu. Ovo je važno, jer se u suprotnom parčići avokada vrlo teško ispiraju iz kose.






Kada ste izgnječili avokado i maslinovo ulje, ubacite još dve kašike pavlake i sve to promešajte (količinu pavlake i maslinovog ulja možete i povećati ili smanjiti, u zavisnosti od toga koliko želite da maska bude gusta).





Ovako izgleda naš krajnji proizvod! :) Nema šarenu ambalažu i poznate ličnosti koje ga reklamiraju ali je i dalje prilično dobar. Možda ne izgleda naročito estetski privlačno i možda mislite da miriše ko-zna-kako, ali verujte mi da miris uopšte nije strašan. Avokado ima lep, osvežavajuć miris, a ovakva maska sa pavlakom meni miriše (bez ikakvog preterivanja) na nekakav voćni jogurt.



Upotreba:

Ovo nije maska koju možete da stavljate dok visite na nekom forumu ili Facebook-u - pređite u kupatilo da ne biste pravili nered. Stavite peškir na leđa. Da biste bolje rasporedili masku, zakačite gornji deo kose šnalom i nanesite masku na donje pramenove. Posle pređite na ostatak kose.

Da bi maska bolje delovala, predlažem da kosu umotate u plastičnu samolepljivu foliju, kao što je ova na slici. Ovo je praktičnije od plastične kese - manje šušti, čvršće drži a i malo lepše izgleda (hej, pa ljubičasta je! ;) Preko možete da stavite zagrejan peškir.

Masku držite dva sata (možete i duže, ako ostajete kod kuće, nemate obaveze itd).

Isperite uobičajeno šamponom. Ako avokado nije dobro izgnječen, može biti problema pri ispiranju sitnijih delova pa obratite pažnju na to, ili ostavite šampon na glavi par minuta da bi se kosa bolje oprala. Posle pranja kose, možete (a i ne morate) da stavite neki lagani regenerator.

Kada vam se kosa osuši, primetićete da izgleda zdravije a ono što posebno odlikuje ovu masku je - sjaj koji daje. U zavisnosti od stepena oštećenosti kose i vremena koje imate na raspolaganju za ovakve akrobacije ;) masku koristite jednom nedeljno ili jednom mesečno. Ujedno izbegavate potencijalno štetne hemikalije i činite super stvar za negu svoje kose.

20 comments:

  1. Probala, ODLICNA maska mnogo bolja od "gotovih" , kupovnih :)

    ReplyDelete
  2. Imala sam prelepu dugu, ravnu kosu, ravnu kao metla... Gustu... No, osisala sam se kao Rijana, bob frizura... Tada su nastali problemi. Kosa mi se skroz promenila... Pocela sam da je feniram i presujem nekvalitetnom presom, bez ikakve nege. Potpuno sam je ostila...I bas mi opada... Od maja sam prestala da je feniram i presujem i mnogo je negujem, ali... imam jedno pitanje... da li ce mi izrasti kosa kao sto mi je bila? Prelepa, lepa, ravna, gusta...Da li imate neki savet za moju kosu? Sta da radim. Da li je ikako moguce da mi izraste ona divna kosa???

    ReplyDelete
  3. Auch, tu je izgleda bas bilo preterivanja sa peglom :( Moje je misljenje je da ce opet izrasti jer ipak to kakva kosa raste je nesto sto zavisi od organizma i od unutrasnjih procesa, pa ako nema zdravstvenih problema/promena, ponovo ce izrasti ista kao pre, jedino sto to zahteva vreme i strpljenje. Pogledaj tekst "Strategija za spasavanje sprzene kose". Nadam se da ce biti ok. Srecno :)

    ReplyDelete
  4. ANONIMNA,isti takav problem imam i ja,s tim sto sam ja svoju prirodnu,lepu kosu jos i ofarbala u plavo, i time je totalno unistila. ako na to dodam stalno feniranje, peglanje i blajhanje, mezes da pretpostavis na sta mi je kosa licila. nista drugo nije preostalo sem da je osisam i da prestanem da se farbam. i evo tek sada nakon 2 god polako je pocela da se oporavlja.SAVET: samo je redovno sisaj (na svaki mesec dana po 1 cm) koristi kvalitetna pakovanja i sampon (l"orealovi su najbolji).

    ReplyDelete
  5. Zdravo! ja bi samo jedno pitanje postavila. naime, voljela bih napraviti masku za kosu od više ulja, a vidjela sam u jednoj bio trgovini da imaju za kupiti bočice avokadovog i kokosovog ulja. doma imam domaće maslinovo ulje. zanima me, kakav bi učinak imala maska koja bi sadržavala sva tri ulja? dali bi se možda učinci međusobno poništavali ili je to dobra ideja?
    hvala!

    ReplyDelete
  6. Meni ideja zvuci super, nema razloga da se efekat medjusobno ponisti :) Javi nam rezultate! :)

    ReplyDelete
  7. Da li moze ta maska da stoji par dana ili se pravi na dan kada treba da stoji na kosi?

    ReplyDelete
  8. Pravi se na dan kada treba da stoji na kosi (za svaki slucaj :)

    ReplyDelete
  9. Danas sam napravila tu masku. I sjajna je! Mozda je trebalo jos malo da drzim. Sledeci put cu onim mikserom za majonez da sredim smesu, da bi bila kako treba skroz, da bih mogla lakse da je nanesem.

    E, sad.. Ja sam stavila bas puno pavlake, nesto vise od pola ( 2 kasike ali bas vrsne ) i stavila maslinovo ulje 2 kasike, mozda je trebalo toga malo vise, a pavlake manje?

    Sledeci put cu malo da smanjim pavlaku a vise maslinovog i da avokado u(iz)mutim pa mozda bude bolje.

    Za ovaj put je super. Cak sam oprala kosu sa Meriminim samponom od jabuke od cijih sampona mi se kosa taaaako isusi, kao i teme i sva mi se slepi i ne lici ni na sta. A sada.. Divnooo. Jos da sam je skratila pre par dana, sada bi bilo super. Ali evo i taj suvi deo nije toliko suv. Cak se i antene gore smirile, cak i ove sa strane koje su suve, sada nisu toliko suve.
    Sledeci put ce biti bolje, pa cu da obratim paznju da svuda bude podjednako i da bude malo manje suva. Mozda ipak treba da stoji malo maska par sati pre nanosenja, da bi avokado malo pustio svoje ulje. Mozda da stavim i avokadovo ulje? Samo kada bih ga nasla.

    Super maska! :)

    ReplyDelete
  10. Maska je sjajna - za suvu kosu. Ali komentar šaljem zbog one velike koštice koja se nalazi u sredini voćke. Držala sam je u šolji sa vodom neko vreme (1, 2 nedelje ili čak i duže) a zatim posadila u kvalitetnu zemlju koju sam održavala vlažnom. I tu je trebalo strpljenja, ali se trud isplatio - dobila sam prelepu biljku koja je posle dve -tri godine već bila malo drvo. Srećno!

    ReplyDelete
  11. Nado, kakvu kvalitetnu zemlju? Neka specijalna mesavina ili ? :)
    Hehehe uzela sam avokado, probacu masku :) a sto da ne, ja bih i biljcicu ;)

    Inace maslinovo i kokosovo ulje imaju moc da prodiru u kosu,jojobino ulje je beskorisno na kosi (mada neguje kozu glave)

    Pozdrav

    ReplyDelete
  12. Super ideja za kosticu stvarno! :)

    ReplyDelete
  13. @Diona,

    Komentar kasni, izvinjavam se, ne stizem bas da propratim sve :( Mozes da menjas odnos pavlaka/ulje, zavisi kako tvojoj kosi odgovara ali i do kog nivoa je masa cvrtsa ili tecna (da ne napravis bas veliki haos of kors :> Mozes da dodas i avokadovo ulje naravno.

    ReplyDelete
  14. A da ja umutim samo maslinovo ulje i avokado i to je to. Bez pavlake D: Posto me nervira da stavim jaje i maslinov ulje pa da to umutim i stavim na glavu, nekako jaje.. bljah.. A ovo je nekako bolje, po meni :D Avokado je i 'prirodan' majonez, pa pun pogodak :D

    I mene zanima koja kvalitetna zemlja?

    I da pitam koliko je tacno da maslinovo prodire u vlas kose? A palmino ulje?

    ReplyDelete
  15. Mozes samo maslinovo ulje i avokado, nije problem nikakav :) Sto se tice toga koliko koje ulje prodire itd. na sajtu thebautybrains.com kazu da je kokosovo najbolje, prema nekim istrazivanjima. E sad, u ovu studiju maslinovo ulje nije bilo ukljuceno..:

    "U stručnom časopisu Journal of Cosmetic Science, objavljen je rezultat studije "Efekat mineralnog, suncokretovog i kokosovog ulja na prevenciju oštećene kose".

    Poređenjem ova tri ulja došlo se do zaključka da jedino kokosovo ulje značajno smanjuje gubitak proteina kose kada se koristi kao tretman pre i posle pranja. Mineralno i suncokretovo ulje uopšte ne utiču na smanjenje gubitka proteina."

    ReplyDelete
  16. jel moze ricinusovo ulje umesto maslinovog ( s obzirom da je ricinusovo dobro za kosu)?

    ReplyDelete
  17. Zanima me, može li se ubaciti kokosovo ulje umjesto maslinovog? Meni osobno je kokosovo ulje bolje od maslinovog, barem što se kose tiče.
    Nanosim ga jednom tjedno, samog, na kosu i primjetila sam veliku promjenu. Prošli put sam dodala med i limun, i super mi je. sjajna, meka.. Inače je jako suha, i opada mi.
    Isprobavam večeras, nadam se da će biti uspješno :D

    ReplyDelete
  18. Moze i kokosovo ulje naravno :)

    ReplyDelete