Jaje - proteinski tretman za kosu


Sa prirodnim maskama za kosu eksperimentišem dugo, još od ranih tinejdžerskih dana, tako da imam pozamašan staž kada je u pitanju isprobavanje DIY recepata. Sa druge strane, razumem i ljude koji me gledaju čudno zbog toga :d Ako imate ok kosu, onda vam možda i nije jasno zašto bi neko uopšte radio sve ovo :) ali ako imate suvu, onda vam je verovatno malo jasnije ;) Ja sam prirodne maske koristila sa velikim uspehom i smatram ih dobrim jer negujete kosu a istovremeno imate punu kontrolu nad sastojcima - nema štetnih materija koje ionako svakog dana unosimo na različite načine.

O proizvodima za rekonstrukciju i proteinskim tretmanima pisala sam u ovom tekstu. Korišćenje jajeta kao maske za kosu je način da izvedete proteinski tretman u kućnim uslovima i alternativni jeftini način da svojoj kosi date snagu i sjaj. Jaje košta oko 10 dinara, dakle matematika je jasna ;)

Jaje sadrži dosta proteina i ima kondicionirajući efekat na vlas. Bogato je vitaminima A, D i E (vitamin A se bori protiv slobodnih radikala, vitamin D potpomaže rast kose a vitamin E povećava apsorpciju kiseonika i podstiče cirkulaciju). Žumance kosu čini sjajnom i posle tretmana kosa izgleda gušće.

Potrebni su vam jaje (ili dva), viljuška, bilo koja posuda za mućenje, peškir i kuhinjska plastična folija kao na slici.



Ako imate kosu dužine do ušiju dovoljno vam je jedno jaje a ako imate kosu do polovine leđa potrebna su vam dva. Ja imam dužu kosu pa sam koristila dva.




Jaja umutite viljuškom. 



Kosu razdelite na sekcije šnalom (ja sam podelila u dve - gornji i donji deo) i nanesite umućeno jaje. Najpre sam nanela na donji deo kose a potom na gornji. Preporučujem da sve ovo radite u kupatilu (iznad kade) jer je postupak malo "messy". Na leđa možete staviti peškir za slučaj da nešto kaplje itd.

Kada nanesete smesu, obmotajte glavu plastičnom folijom. Ako nemate prianjajuću plastičnu foliju možete upotrebiti i običnu kesu. Kada stavite foliju (ili kesu) preko toga stavite peškir i neka odstoji 30 minuta. Usled toplote koja se kreira na ovaj način kutikule će biti više otvorene i tretman će se bolje primiti.




Potom kosu operite šamponom koji inače koristite i stavite lagani hidrantni regenerator (jer se nekada može desiti da kosa "očvrsne" zbog proteina u jajetu) kako biste je dodatno omekšali. Ja sam stavila Garnier lavanda regenerator, držala vrlo kratko i isprala. Prilikom ispiranja nemojte koristiti preterano vrelu vodu već mlaku. Ono što sam osetila prilikom ispiranja (a nemam taj osećaj sa svakim pakovanjem) je da mi je kosa pod pristima bila neverovatno meka. 

Pritom - kosa je izgledala jače bez ikakvog efekta otežavanja (jer nije bilo ulja u kombinaciji) - kao moja prirodna kosa, samo jača. Izgledala je sjajno i nahranjeno. Ne tvrdim da je ovo neko univerzalno rešenje za svaku kosu ali mojoj (suva, porozna, oštećena) proteinski tretman u vidu jajeta jako prija i bukvalno menja neke mnogo skuplje proizvode za obnavljanje oštećene kose. Ovo je moja kosa posle tretmana jajetom, slikala sam "close-up" kako bi se videlo bolje. Na Internetu mišljenja su prilično podeljena - ima onih koji su oduševljeni i koji ovu masku redovno koriste a ima i onih koji misle da je jajima mesto u tanjiru a ne na kosi :d.




Ovu masku treba koristiti povremeno, jednom u 4 ili 6 nedelja.

Na Facebook stranici Kosa.rs u toku je mala nagradna igra klik ovde :)


21 comments:

  1. Ja sam neko vreme prala kosu jajetom - da, da, zaista skida masnoću! S tim što sam na kraju shvatila da mi najviše odgovara kombinacija jajeta i kašičice meda, s tim što mora da se lepo umuti mikserom, nije dovoljno viljuškom. :) Utrljam pola smese, isperem vodom, utrljam drugu polovinu, isperem vodom i bude mi kosa čista dugo koliko i kad perem šamponom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zvuci interesantno skroz :) Nisam isprobavala tako nesto jer i inace koristim silikone i jace maske koje se teze ispiraju itd.

      Delete
  2. Ja sam kao tinejdzerka koristila masku sa jajima, efekat jeste dobar, jedina mana je pomalo otuzan, tezak miris koji ostaje u kosi, bez obzira koliko se ispere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zavisi od coveka do coveka verovatno, meni ne smeta uopste :)

      Delete
  3. jedan sličan post imam u pripremi, za koji dan ga puštam, samo što ja uz dva žumanjka stavljam maslinovo i kokosovo :)

    ReplyDelete
  4. a,da li bi moglo jaje da se stavi u masku sa zelatinom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemam iskustva sa tom maskom (sa želatinom) nažalost :-/ ali pogledaću o čemu se radi

      Delete
  5. Postoji li neko naučno objašnjenje kako ovakva maska može da deluje na kosu? Pitam to pošto znam da su molekuli proteina u jajetu preveliku da bi prodrli u vlas pa mi nije jasan mehanizam delivanja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da u pravu si, i ja sam pisala o tome na blogu. Postoji logično objašnjenje za mehanizam delovanja - jaje sadrži masnoću i proteine - logično je da će imati kondicionirajući efekat. Maska maslinovo ulje + žumanac je najpopularnija domaća maska kod nas u poslednjih 30 god, rekla bih ne bez razloga. Naravno, mnogo zavisi i od kose - kao što sam u tekstu gore napisala, ova maska nekim ljudima jako odgovara dok drugi uopšte ne vide efekat.

      Delete
    2. Znam šta sve jaje sadrži, ali molekuli su preveliki da bi prodrli u vlas da bi nahranili kosu, tako da ih samo isperemo na kraju. Naravno, ako neko vidi efekat na sebi to i treba da radi imalo ili nemalo logike. Samo kažem da mi nije jasno.

      Delete
    3. Prodiranje molekula proteina u centralni deo vlasi nije jedini način nege, mnogi regeneratori to ne rade pa opet neguju kosu

      Delete
    4. Nisam baš sigurna da si u pravu, ali dobro - tvoj blog, tvoja pravila :)

      Delete
    5. Oko čega? Postoje regeneratori/maske koji prodiru u centralni deo vlasi i oni koji ne prodiru (većina spada u drugu grupu).

      Ne znam čemu takav ton, ja ne namećem svoja "pravila" nigde, šta više raznovrsna mišljenja smatram poželjnim.

      Delete
  6. Naturolozi prepoucuju ovo - belance za pranje, zumance za negu. U belance dodati malo soli, naneti na ovlazenu kosu, ostaviti dvadest minuta. Oprati kosu, naneti zumance i isprati. Belance i so jako ispira boju i susi. Povremeno koristim ali bez soli. Inace razmisljam o kombinaciji jajeta, mleka, pivskog kvasca i soka od kupusa kao proteinskom tretmanu koji sadrzi sve aminokiseline. Da li je dobro za kosu, ne znam. Probacu.

    ReplyDelete
  7. Probala sam, preporucujem svima za svaki tip kose!

    ReplyDelete
  8. "Na Facebook stranici Kosa.rs u toku je mala nagradna igra klik ovde"

    Шта поклањаш, картон јаја? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne, to je stara nagradna igra, vidi se klikom na sliku :)

      Delete
  9. da li jaje može da promeni boju kose, ukoliko je belo/plava pa da požuti?

    ReplyDelete
  10. Odkičan savet, baš sam tražila nešto kvako! ❤❤

    https://aandymm.blogspot.rs

    ReplyDelete