Shopping u Turskoj (kozmetika)

Tursku sam posetila ovog leta prvi put u životu i boravila u njoj nekoliko dana. Nažalost, za moj shopping nije bilo baš puno vremena ali ću vam u ovom postu izneti šta sam tamo videla kako biste znali šta vas očekujete ako odlučite tamo da putujete.

Ja sam stigla da kupim samo jednu jedinu stvar - Bioderma Sebium Pore Refiner kremu za lice sa proširenim porama o kojoj sam čitala sjajne recenzije na više sajtova ali nisam uspela da je nađem u Srbiji. Koštala je 74.50 turskih lira, što je oko 25 EUR. 



Što se druge kozmetike tiče, i razlog što pišem ovaj post je sledeći - ako iz nekog razloga putujete u Tursku spremite se na to da tamo zaista ima svega i svačega interesantnog po ok cenama (veoma sličnim kao kod nas, ali je ponuda egzotičnija). Pre svega, svi regularni brendovi koji se mogu naći kod nas (Dove, Palmolive itd) tamo imaju neke proizvode kojih kod nas nema. Ustvari tu je jedini problem kako fizički dovući sve te proizvode od Turske do Srbije :)) Kao što rekoh, cene su sasvim ok. 

Postoje veliki tržni centri kao što su Ušće i Delta City kod nas, a u njima postoje ekskluzivnije parfimerije (pandan Sephori kod nas) kao i one običnije poput DM ili Lilly u našoj zemlji. Ove druge su mi bile interesantnije jer je ponuda dosta drugačija nego kod nas. Pre svega, imaju Aussie, što mislim da je super. Takođe ima i puno brendova kojih u Srbiji uopšte nema. Ja sam imala prostorno ograničenje što se tiče stvari koje mogu da ponesem, tako da se nisam baš posvetila šopingu, a bilo je tako interesantnih stvari.

Pijace i deo sa cenkanjem sam preskočila iz prostog razloga što mislim da se ja tamo uopšte ne bih snašla :) tako da je taj deo Turske meni ostao nepoznat. Moja ja preporuka da potražite velike shopping centre, tako ćete najbrže sagledati ponudu. 

Na aerodromu u Istanbulu Duty Free shop mi se čini jako dobar i sa relativno ok cenama - ponuda je standardna kao na aerodromima pa je tu Body Shop, Victoria's Secret, L'Occitane.. 



Bila sam u Antakiji, gradu u blizini Sirije koji ima oko pola miliona stanovnika, ali zato imaju sve moguće brendove - Kerastase sam videla na više mesta, Zoneconcept MilkShake proizvode za kosu pa čak i MAC. Apoteke su sjajno snabdevene raznim apotekarskim kozmetičkim brendovima i imam utisak da je i tu bolja ponuda nego kod nas. Sam mentalitet ljudi u Turskoj je meni sasvim ok mada priznajem da sam otišla tamo sa izvesnom dozom skepticizma. Na kraju se ispostavilo da su svi bili jako ljubazni i spremni da pomognu.



Na sličici je "voćni bar" kakvih ima u Antakiji nekoliko i gde kupujete sokove od sveže ceđenog voća po skroz ok cenama (ne plaćate kao nešto što je ekskluzivno već kao nešto normalno i uobičajeno). Šteta što kod nas nema više ovakvih mesta. Hrana im je fantastično ukusna i (često) fantastično začinjena i nezdrava, a iz mog iskustva potpuno je tačna ona narodna "puši kao Turčin" - jako veliki broj mladih ljudi puno puši. 

Zaključak teksta je - ako iz nekog razloga putujete u Tursku, spremite se na dobar shopping, naročito kada je kozmetika u pitanju :>

Da se izvinim svima kojima nisam odgovorila na mail ili FB, pored ovog iznenadnog putovanja desilo mi se i privatno par ne-tako-lepih situacija pa nisam mogla da se posveti blogu baš, ali nadam se da će se stablizovati situacija u nekom narednom periodu i da ćemo se češće družiti. 

  

5 comments:

  1. Biodermu imas u BiH, po daleko povoljnijim cijenama. Ako imas nekoga ovdje da ti nabavi, cisto da znas za ubuduce. Ta kremica ovdje nije ni 15 evra, a velika micelarna je npr. oko 12 evra.

    ReplyDelete
  2. Hvala puno na informaciji! Nemam nikoga u BiH ali korisna je informacija, imacu u vidu, ako mi se krema dopadne, za sledecu nabavku :)

    ReplyDelete
  3. Davno sam bila u Turskoj ali tada sam bila premlada i nije me zanimala kozmetika.Sjećam se puno štandova i zlata, i da sam si nakupovala odjeće. I dan danas žalim za tim turskim pamukom, ovi kinezi što sad prodaju su sve upropastili.

    ReplyDelete
  4. Moram da priznam da si me oduševila. Odskočila si od opšteg shopping trenda :D Nekako sve potrčimo da u inostranstvu "orobimo" radnje, a ti si uspela da kupiš celu jednu kremu :bow: Svaka čast!

    ReplyDelete