Koliko vlasi normalno opadne u toku dana?

Svako gubi između 40 i 120 vlasi dnevno, u zavisnosti od toga koliko kose ima i kakav je njen ciklus rasta. Ljudi sa tankom kosom uglavnom imaju više vlasi u odnosu na one sa gustom kosom, tako da, generalno govoreći, oni gube više kose. Ali, ako gubite otprilike 40 dlaka dnevno a onda odjednom uočite 80 ili više, ili ako imate vidljiv gubitak kose na određenim delovima kože glave, ond verovatno imate problem, tvrde dermatolozi. Ali, nemojte paničiti odmah - nije svaki gubitak kose trajan; najvažnije je da otkrijete uzrok kako bi se odredio odgovarajući tretman. Neki od uzroka su: sezonsko opadanje (najčešće u jesen); hormonske promene posle trudnoće ; početak ili prestanak (naročito prestanak) uzimanja kontraceptivnih pilula; gubitak kilograma veći od 5 kg za mesec dana; problemi sa tiroidnom žlezdom; nedostatak gvožđa; i stres. Takođe, do pojačanog opadanja kose kod žena dolazi i u menopauzi. Minoxidil je jedini tretman za tretiranje opadanja kose koji je odobren od strane FDA (Food And Drug Administration u USA) i u 60 do 70% slučajeva poboljšava sposobnost folikula da "proizvede" vlas kose.


5 comments:

  1. jao ja sam se užas isprepadala zbog kose.. već godinu dana opada nenormalno, dermatolog ne zna šta je u pitanju a kao sve je ok dok ti i nova raste.. nikad nije bila tanja, pijem more nekih vitamina ali ništa.

    ReplyDelete
  2. Meni se nenormalno proredila kosa na prednjem delu, gde mi je bio razdeljak pogotovu, a dnevno opadne i do 70 vlasi! Mislim stalno je opadalo dosta kose ali sada se bas proredila. Niko mi u porodici nije celav, tako da sam se stvarno zacudio, jer svi imamo nenormalno gustu kosu. Pardon imali smo, ja celavim polako ali sigurno valjda ostane nesto do 25 (imam 21). Citam da je normalno da opadne do 120 vlasi dnevno to ajde ali meni nova kosa ne raste! Sisam se na keca ili dvojku mozda pomogne, pa cu primeniti tretman sa ricinusovim uljem, mozda se podstakne rast nove kose.

    ReplyDelete
  3. ljudi sa tankom kosom imaju vise kose od ljudi sa gustom?hm

    ReplyDelete
  4. Misli se na tanku dlaku...

    ReplyDelete
  5. meni takođe jako opada kosa, kad sam proverila krvnu ustanovili su nedostatak gvozđa pa sam poćela da koristim neke preparate na bazi gvozđa i od toga mi se smanjilo opadanje, međutim sa tim preparatom sam imala jako metabolickih problema pa sam nakratko pretsala da ih koristim to je odmah dvelo do povećanog opadanja

    ReplyDelete