4 saveta za sušenje kovrdžave kose


Način na koji sušite kovrdžavu kosu ima veliki uticaj na to kako će ona izgledati i da li ćete imati "bad hair day". U slučaju ovakve kose, svakako važi pravilo "manje je više".  Evo 4 saveta uz pomoć kojih će kosa biti manje "frizzy" a kovrdže lepe i definisane.

1. Prirodno sušenje


Ako imate dovoljno vremena, najbolji način da osušite kovrdžavu kosu jeste da je ostavite da se osuši prirodno. Ovako je čuvate od toplote iz fena, dugoročno brinete o njenom  zdravlju i dozvoljavate da do izražaja dođe prirodni oblik vaših kovrdža. Posle pranja nemojte brisati kosu peškirom kako ne biste time remetili kutikule i učinili da kosa bude više "frizzy".

2. Sušenje ispod haube


Haube su zapravo sjajna stvar jer suše kosu a da je pri tom mnogo manje oštećuju nego fen (one omogućavaju sušenje pomoću "indirect heat" -> toplota ne bije direktno o dlaku). Takođe, pošto su vam ruke slobodne, možete da čitate ili surfujete dok sušite kosu. Postoje stone haube, klasične a takođe i ove takozvane kapa-haube (koštaju svega 10-20 evra, služe kao dodatak fenu): 


Naziv na engleskom (koji možete kucati u Google ako želite da se dodatno informišete o ovome) je bonnet hair dryer.

Klasične (nove) haube se kod nas mogu kupiti već po ceni od 120 evra. Možete ih naći u radnjama sa frizerskom opremom a često i na sajmovima kozmetike sa popustom.

3. Upotrebite difuzer


Kovrdžavu kosu možete sušiti i pomoću difuzera. Ovako takođe manje oštećujete kosu nego tradicionalnim sušenjem fenom a kovrdže zadržavaju svoj oblik. Difuzeri koštaju već od 300 dinara. Upustvo o sušenju kose difuzerom možete naći u ovom našem starom tekstu.

4. Zapamtite osnovna pravila


Maksimalno izbegavajte sušenje fenom - tako ćete narušiti oblik kovrdža i ujedno oštetiti kosu. Kovrdžava kosa je vrlo osetljiva i zahteva specijalnu negu. Zaboravite na grube peškire (pokušajte da nabavite onaj od mikrofibera) i trljanje kose posle pranja - mokra kosa je posebno sklona oštećenjima a pri brisanju budite nežni i tek blago upijte višak vode ili izbegnite potpuno da kosu dodirujete peškirom.


14 comments:

  1. Definitivno prednost treba dati prirodnom susenju, ili bar osusiti kosu 70% pa je ostaviti da se dalje osusi sama, povremeno njezno rukama stiskati i potiskivati na gore.
    I nikako ne pojacati fen na najjace, cak ni sa difuzorom.
    Mene zanima da li neko ima kakvo iskustvo vezano za kovrdzavost kose i upotrebu kontracepcijske pilule? Cini mi se da mi se kosa malo ispravila od kad ih koristim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da i ja imam isti problem, a ne znam kako da ga resim. Pitala sam ginekologa, ona mi se zena samo nasmejala i kazala da to nema nikakve veze. Ali jednostavno mi je kosa talasasta sada a bila je ultra kovrdzava. Da li si mozda nasla neko resenje u medjuvremenu?

      Delete
  2. Za pilule ne znam ali hormoni definitivno imaju veze... Meni je do osamnaeste godine bila prava kosa a posle kovrdžava

    ReplyDelete
  3. Neki savetuju da se kovrdžava kosa briše nekom starom pamučnom majicom umesto peširom. Moja nije kovrdžava, nego sam tako čula. :)

    ReplyDelete
  4. Е овако...
    Имам седамнаест година и коса ми се уковрџала негде у седмом разреду. Од тада је пуштам и веома пажљиво негујем. Испробао сам разне препарате и начине, али ово сада је мој савршен рецепт за одржавање :)
    Дакле, шишам се на сваких два месеца. Некда сам имао косу дужине испод рамена (што дуже- то лепше), али онда је почела да се проређује, а локне су почеле да се испраљају због тежине косе, те сада одржавам дужину у нивоу врата. Коса је сада лакша, коврџе су лепше, лака је за чешљање (не опада много косе)... Чешљам је само док имам регенератор на коси. Никако на "суво". Од препарата користим најобичнији копривин шампон, било који регенератор, и најважније, ЛУКС крему за обликовање коврџаве косе. Наносим је после прања, када скинем обичан турбан од пешкира који држим око петнаест минута. Косу не масти, даје јој волумен, штити од спољашњих фактора, и даје јој фин мирис.
    Ништа више :) Коса је прелепа, девојчице се лепе за њу, мазе је и диве се :)

    ReplyDelete
  5. Hehe, hvala što si podelio svoj savršen recept sa nama :) Na više mesta sam pročitala da ljudi hvale tu LUX kremu.

    ReplyDelete
  6. Ja imam vise talasastu kosu,i na primer, meni lux krema nikako ne odgovara. :S Dosta mi lepi kosu, a ne vidim nikakve rezultate. :/

    ReplyDelete
  7. Lux krema je meni jedno vreme bila OK, ali je nakon toga pocela uzasno da mi lepi kosu. Nakon pranja izgleda OK, ali vec drugog dana strasno. Mozda se kosa nakon nekog vremena zasiti. Ja celog zivota imam kovrdzavu kosu (nasledni faktor, svi je u porodici imamo), lepo izgleda, ali je mnogo suva i lako puca.

    ReplyDelete
  8. Ja imam kovrdzavu kosu, kurupne lokne koje ni kod koga nisam videla.. Peglala sam je do pre godinu dana i od tad sam pocela da je pustam i negujem. Samo je operem obicnim samponom od koprive (litarskim) a potom stavim regenerator i osusim je prirodno. Ne cesljam je nikada vec je samo prstima razmrsim kad stavim regenerator sto mu dodje slicno i svaki put je bozanstvena. Ne koristim nikakve preparate, kreme, fenove itd i moja preporuka svima sa kovrdzavom kosom je da se ne cesljaju nikad, da je prirodno osuse i da ne stavlljaju nikakve preparate. Sad zimi treba vise vremena da se prirodno osusi ali ne duze od dva sata (meni) a imam kosu do pola ledja..

    ReplyDelete
  9. Kosa mi je prirodno veoma kovrdzava i suva.O gustini i da ne govorim.Ranije su mi nepoznati ljudi govorili kako imam prelepu kosu,zene me pitale sta koristim,a od kako je feniram i blajham,nista:(.

    ReplyDelete
  10. A kod frizera? Kako se sporazumevate? Kako vam tretira? Meni napravi haos! Kako doci do frizure kao na slici? Isto kovrcava, gusta kosa...

    ReplyDelete
  11. Meni je kosa bas kovrzava, sa krupnim loknama. Kosu susim sa difuzerom, ali ne onako naopcke da okrenem kosu vec stojim uspravno. Volela bih da mi kosa bude kovrdzava od korena glave, ali nije. Da li neko zna kako da mi kosa bude cele kovrzava od korena kose? Da li je greska kako susim kosu?
    Hvala unapred! :)

    ReplyDelete
  12. I, da, najgore je kod frizera! Znaju oni sve bolje, isuse mi kosu samponiranjem kao da tepih peru, ne isperu lepo, pa jos regenerator 30 sekundi, ne stigne ni da pocne da deluje! A susenje je konacno unistenje - jednom rukom mlataraju po kosi i temenu da se brze osusi i kad pitam kako da izadjem ovakva samo kazu, pa jel hoces da te isfeniram?
    Da li je moguce da nemamo frizere profesionalce?!

    ReplyDelete
  13. Molim te, gde ima da se kupi ta kapa-fen kod nas, trazim je godinama!
    S

    ReplyDelete